7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SMac

Oude 27” iMac als extern beeldscherm?

Hallo,

Ik gebruik al jaren een iMac 27” late 2012 (platte model) als extern beeldscherm voor mijn MacBook air. Thunderbolt kabel inprikken, command F2 en klaar.

Die iMac is uiteraard ook een prima computer om te gebruiken dus ik dacht aan een oudere iMac om als extern beeldscherm te gebruiken (en ook als computer op de momenten dat de laptop onderweg is).

Kan een eerdere/eerste generatie 27” iMac ook op dezelfde wijze (target display mode via thunderbolt) aangesloten worden? Of kwestie van ander kabeltje?

Ben benieuwd, alvast dank voor reactie.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door  SMac.

Bijdrager
    Classic II

Ja, dat kan.

Zie dit schema voor de mogelijkheden:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

Bijdrager
    SMac

Dank, dat schema zocht ik dus:-)

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik gebruik mijn 27″ (2012) ook als extern scherm bij de recente iMac. Werkt super, net zoals SMac aangaf (en staat mooi:) ).

Daarnaast was ik ook op zoek naar een 2009-20110 model als scherm voor de mac mini en de MBP die de andere gezinsleden gebruiken. Het enige nadeel: op 2dehands.be /marktplaats/… kosten deze beestjes nog steeds een aardige duit.

De conclusie voor mij:

• geen aanschaf van een extra (oude) iMac als scherm & backup computer
    • de verkoop van de 2012 iMac
    • een degelijk 4K scherm kan daardoor aangeschaft worden

Bijdrager
    SMac

@mevalonicacid:

Eens, maar ik ben best vaak onderweg met de laptop en dan kan thuis het (iMac) scherm toch als computer gebruikt worden… dat is hetgeen mij tegen houdt om alleen een scherm te kopen…

Bijdrager
    MevalonicAcid

@smac:

dat is idd een valide use case:)

(voor mijn job dien ik weer een Windows laptopje te gebruiken, dan werkt het verhaal niet… De iMac 2012 gaat het pand verlaten)

Moderator
    Night

Verkoop die iMac en koop van de winst een eenvoudig extern beeldscherm dat je wél aan je Windows Laptop kan knopen, wellicht 2e hands. Kost dan niets en probleem opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.