7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hobbes2210

Oud iWeb project op nieuwe computer??

Hi,

Mijn laptop is gecrashed. Hierop stond een iWeb site (blog).
    ik heb van de site folder wel een backup en iWeb is nu opnieuw geinstalleerd.

Hoe krijg ik nu de backup van de site weer in iWeb??

Ik heb geen zin om alles weer opnieuw te maken……..

Alvast bedankt

Bijdrager
    Yaris

In your back-up, look for the following folder pathway…/Users/username/Library/Application Support/iWeb/… You will see a file called “Domain”. Copy this file to your Mac and put it in the same folder pathway. Double-click on the Domain file to open up iWeb on the Mac. You should see your sites show up.

Bijdrager
    KarelWillem

Het klinkt alsof je niet de backup hebt, maar de aangemaakte html-bestanden.
    Daar heb je niets aan.
    Als je het originele ‘domains’site’ bestand niet hebt, ben je je site-opmaak kwijt helaas.

En anders i.d.d. de bewaarde ‘domains.site’ weer terug p[aatsen in:
    Users/username/Library/Application Support/iWeb/

Bijdrager
    hobbes2210

Yaris, KarelWillem,

I was er al bang voor. De library folder kon niet meer gekopieerd worden na dat mijn laptop van tafel was gevallen. Geen enkele applicatie wilde meer opstarten. Ik kon nog wel veel files kopieren naar mijn externe drive, maar nogmaals, de library folder gaf lees problemen.
    Na een reboot kwam de beruchte vraagtekenfolder op het scherm en hebben we nooit meer iets van de data vernomen:-)

Is de domain.site file niet met een teks editor te reconstrueren??

Bijdrager
    KarelWillem
    ”hobbes2210″

Is de domain.site file niet met een teks editor te reconstrueren??

Ik zou er niet op rekenen.
    Dan moet je wel heel erg op de hoogte zijn van de precieze samenstelling van de iWeb-sites.

In dat geval is helemaal opnieuw maken net zo snel en eenvoudig.

Bijdrager
    edou

Ik heb een vergelijkbare situatie:
    Ooit in iWeb een site gemaakt die op mijn iDisk staat (via .Mac). Daarna laptop een keer opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik de site (die dus nog gewoon op mijn .Mac pagina staat) terug plaatsen en weer bewerken in iWeb. Maar dit lukt niet.
    iWeb maakt op de iDisk een html structuur aan. Ik denk niet dat ik een domain bestand van toen heb.

Moderator
    unSOUND

Klopt, het .domain bestand staat alleen op de harde schijf van je Mac, en hoort ook tot de dingen die je moet backuppen voor je je schijf leeg maakt…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.