16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Oud beestje iets upgraden…

Hoi,

Ik bezit nog een PPC Mac mini die draait onder 10.4. Helaas heb ik moeten constateren dat oa de nieuw iTunes structuur niet werkt onder 10.4 en ik moet m dus upgraden naar 10.5. Inmiddels veel geklooi en ergernis verder ben ik nog geen steek verder. Ik heb 2 dvd’s waarmee succesvol een upgrade is uitgevoerd en ik kom niet verder dan dat de dvd het systeem opnieuw opstart en thats it.
    Ik heb inmiddels al aardig wat suggesties die ik hier ben tegen gekomen uitgeprobeerd helaas niet met het gewenste resultaat: installatie op afstand, installatie vanaf mijn mb pro via FireWire, via het netwerk, bedraad en wireless. Enz.

Ik gebruik m nog als mediaplayer en dat wil ik m voorlopig nog voor gebruiken.

Iemand nog suggesties hoe ik m kan upgraden???

Gr. Bob

Bijdrager
    Rickje

Clean install -> 10.5.x retail DVD. Should work…

En:
    ————
    Mac OS X v10.5 Leopard requires:

A Mac computer with an Intel, PowerPC G5, or Power PC G4 (867 MHz or faster) processor
    512 MB memory or more
    A DVD drive for installation
    9 GB of available disk space or more
    ———

Maar daar voldoe je wel aan, denk ik?

Bijdrager
    Rickje

Clean install -> 10.5.x retail DVD. Should work…

En:
    ————
    Mac OS X v10.5 Leopard requires:

A Mac computer with an Intel, PowerPC G5, or Power PC G4 (867 MHz or faster) processor
    512 MB memory or more
    A DVD drive for installation
    9 GB of available disk space or more
    ———

Maar daar voldoe je wel aan, denk ik?

Bijdrager
    exilim

Ja daar voldoet ie allemaal aan . Hoe start ik die clean install dan op??

Bijdrager
    Jeffry

Schijf erin, C ingedrukt houden…

Bijdrager
    exilim

Inmiddels heb ik de C-toets bijna door mijn toetsenbord gedrukt, maar nog steeds gebeurd er niets!:sad:
    En ja…. uiteraard de dvd ook geladen, die laat hij ook keurig zien, echter het indrukken van de c-toets levert niets op.

Und jetzt???

gr. Bob

Bijdrager
    Rickje

Computer opstarten met de C, dan wordt opgestart vanaf de CD. Dan kun je via schijfhulpprogramma (bovenin via menubalk) de schijf formatteren en vervolgens klik je schijfhulpprogramma weg en dan kun je een install doen van het systeem.

(Sorry misschien heb je dit al geprobeerd, maar ik zie nergens staan dat je met de C hebt opgestart)

Bijdrager
    Moriarty

Horen de schijven 10.5 die je erbij hebt bij een andere Mac?

Anders zou het ook nog eens kunnen zijn dat je machine geen Dual Layer DVD’s kan lezen…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Jeffry legt dat ook nogal ongelukkig uit …

Bijdrager
    Lauwrence

Wanneer je de Mini opnieuw opstart kun je ook de linker ALT ingedrukt houden na de bekende “BOING”, je zou dan een overzichtje moeten krijgen van bootable devices, waarschijnlijk in dit geval jouw Macintosh HD en de DVD.

Maar [C] ingedrukt houden na de “BOING” zou in principe ook gewoon moeten werken (Apple logo verschijnt, drive spint op en begint te booten).

Bijdrager
    exilim

Je zouden eens moeten weten hoe vaak ik de BOING gehoord heb de afgelopen tijd. DE truck met de ALT-toets heb ik ook uitgevoerd en zonder gewenst resultaat.

Ik heb een draadloos toetsenbord en heb deze zelfs vervangen voor een bedraad toetsenbord om te kijken of dat misschien het euvel was/is. Helaas pindakaas dat was het ook niet.

Dat met de C-toets ingedrukt vanaf de BOING (hahahaha) ga ik ook nog eens testen. Tja… het zou toch een keer moeten lukken lijkt me.

Ik vermoed overigens dat ik gewoon een probleem heb met mijn DVDdrive en overweeg om een installatie vanaf een USB-stick uit te proberen. Iemand ervaring hiermee??

GR. Bob

Bijdrager
    nookie

Het is heel simpel, de mac kan gewoon niet booten vanaf die dvd, maar voordat die conclusie genomen wordt moet je even wat meer vertellen over wat er op de discs staat.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met installatie discs.
    Ik had twee verschillende soorten 10.5 installatie discs, waarvan één het ook niet deed.

Bijdrager
    MrBelloNLD

exilim: ppc boot niet vanaf usb

Bijdrager
    exilim

moet je even wat meer vertellen over wat er op de discs staat.

/uploads/community/abb6df33279c0fb775767c1e71534721b54fa773_0.png

Voila! Deze disc heb ik van een vriend van mij gekregen. Dit is een uitgeklede versie van 10.5 die op een 4,7gb DVD past.

Ik heb ook nog een versie en dat is een Dual Layer, echter kan mijn mini dat niet aan.

Bijdrager
    exilim

Bij deze de afbeelding

Bijdrager
    Rickje

Er bestaat een kans dat de DVD niet goed gebrand is, waardoor je er niet mee kunt opstarten. Start deze DVD wel op als je vanaf een andere Mac boot?;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.