5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Fontaholic

Oud beeldscherm op G4 of iMac.

Ik heb een oude Apple Cinema Display 17″.
    Vind die bakken echt niet lelijk, maar ik zette hem met wat andere rommel op Marktplaats.

Nu mailt een switcher me dat ‘ie wel geinteresseerd is, of ‘ie ‘m op z’n G4 desktop kan gebruiken.
    Echter geloof ik niet dat de aansluitingen kloppen:

Dat is ‘m. Nu mijn vraag, kan die monitor een G4 aan, en is er een omvormer beschikbaar voor zoiets?

Daarnaast vroeg ik me af.. Ik heb een iMac Snow G3. Zou ik die monitor als tweede beeldscherm aan kunnen sluiten? Dat zou helemaal tof zijn uiteraard..

Nou, genoeg om over na te denken. Alvast bedankt.

Bijdrager
    John MacinRow

Je hebt een verloopblokje (Adapter MAC to VGA) nodig.

Volgens mij 590-1120A. Het partnumber is 922-3764

Let op er zijn verschillende, ze lijken op elkaar en sommige werken wel en andere niet, juiste type is belangrijk.
    Een goede Apple dealer moet je kunnen vertellen welke je nodig hebt. Zoek anders ook even op de Apple site.
    Misschien heeft iemand op dit forum zo’n blokje nog ergens liggen.

Met een universeel verloop blokje die je in kunt stellen met dip switches moet het ook lukken (b.v. een UnimacFly).

Nog een opmerking, Ik ben er achter gekomen dat oudere type Apple monitoren zoals ColorSync niet echt lekker draaien op OSX: ze geven een te donker beeld en dat valt niet zomaar bij te regelen, of je moet hem open schroeven en de output naar de CRT verder open draaien (meer licht naar het scherm sturen).

Bijdrager
    Fontaholic

http://www.itpro.be/productdetail.php?articleno=108

Dit is zo’n adapter als je beschreef. Maar geld dat niet alleen nieuwe VGA op oude Mac?
    En dus niet voor G4 – oude monitor?

En what about the iMac?

Merci alvast.

Bijdrager
    macpro
    ”John

Nog een opmerking, Ik ben er achter gekomen dat oudere type Apple monitoren zoals ColorSync niet echt lekker draaien op OSX: ze geven een te donker beeld en dat valt niet zomaar bij te regelen, of je moet hem open schroeven en de output naar de CRT verder open draaien (meer licht naar het scherm sturen).

Ik heb een 1710 monitor aan een PM7500 en die geeft ook dat donker beeld. Via systeemvoorkeuren gewoon kunnen aanpassen.

Bijdrager
    wouter wieringa

Toen ik een flatscreen kocht voor mijn g4 moest daar een nieuwe AV-kaart bij. Het bleek dat op die AV-kaart twee aansluitingen zitten voor (verschillende types) schermen. Nu heb ik mijn oude 17 inch (transparant aan de achterkant) naast mijn flatscreen staan. Niet erg mooi, wel erg handig, ik kan rijen paletten en schermpjes wegzetten. Wie weet heb je er wat aan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.