7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Oud Apple ID verwijderen IPhone én iTunes account werkt niet meer

Heel irritant en alvast excuses als dit al diverse malen voorbij is gekomen. Google, dit forum en Apple hebben met nog niet verder kunnen helpen bij het vinden van de oplossing.

Probleem 1:
    Op mijn iPhone X staan 2 Apple ID’s. 1 Die actief is en de andere die niet meer bestaat. Nu krijg ik steeds meldingen dat ik deze moet activeren maar ik kan niet vinden waar ik deze moet verwijderen. Als ik inlog op de webpagina van Apple voor beheer wordt deze inactieve ook niet meer gevonden. Dus het moet ergens op je telefoon maar waar…is mij een raadsel.

Probleem 2:
    Ik heb net even een vers wachtwoord gemaakt voor mijn werkende Apple ID. Alleen iTunes blijft maar vragen naar mijn account en WW werkt ook niet (vandaar even een vers WW aangemaakt omdat dit al een oud probleem is en mijn oude Apple ID WW ook niet werkte. Als ik aangeef dat ik WW ben vergeten van iTunes dan wijst de software me naar de plek om mijn Apple ID WW te resetten. Maar die werkt wel. Iemand?

Bijdrager
    GoeieDag

Begin maar eens met wat meer relevante info.

Welke versie iOS?

Waar staan de Apple ID’s in de Instellingen? Welke is als primair ingesteld?

Bijdrager
    Kleintje

iOS 13.2.3 (iPhone X) en mijn iMac draait op Mac OS High Sierra 10.13.6 (27″ model 2011)

Ik heb dus 1 werkende Apple ID. Dat werkt allemaal. Op mijn iPhone zelf staat nog een oude ID. Mijn iPhone vraagt regelmatig om in te loggen via dat ID maar die is er dus niet meer en weet niet waar ik hem van mijn iPhone moet afhalen.

Probleem 2 is dus iTunes. Wachtwoord werkt niet meer maar als ik een nieuw wachtwoord wil dan vraagt hij om mijn Apple ID wachtwoord te wijzigen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door Kleintje.
    Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Alles wissen en terug naar fabrieksinstelling:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201252

Bijdrager
    GoeieDag

Een iPhone heeft een iCloud lock, als Find my iPhone aanstaat, en dat is standaard. Dan kun je dus niet wissen/resetten.

Ik snap eigenlijk nog niet precies wat er nou aan de hand is met TS; misschien moet ie eens naar iforgot.apple.com 

Bijdrager
    Kleintje

Hij vraag steeds naar het wachtwoord van @icloud.com. Maar dat account heb ik niet meer en staat ook niet in iforgot.apple.com. Maar ik zie dus ook nergens waar deze in mijn iPhone staat om hem sowieso te verwijderen.

Gek genoeg werkt mijn iTunes account op mijn telefoon wel met mijn @xs4all.nl Apple ID en wachtwoord maar bij de computer versie werkt het niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Een Apple ID kan op de volgende plekken staan in iOS:

1- Instellingen>Je naam

2- Instellingen>iTunes Store en App Store

3- Wachtwoorden en accounts

Ga daar maar eens kijken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.