12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Jgrboer

OSX Yosemite login wachtwoord uitschakelen

Hallo,

ik heb net een schone installatie van OSX Yosemite op mijn imac gezet.
    nu krijg ik bij het opstarten het veld waarbij ik moet kiezen tussen de admin gebruiker of gast en daarbij mijn wachtwoord moet opgeven.

nu wil ik dat mijn imac automatisch doorstart, ik heb al gevonden dat ik onder “systeemvoorkeuren – Beveiliging en Privacy” schakel automatisch inloggen uit het vinkje moet verwijderen, maar deze optie is in grijs weergegeven en is niet aan te passen. ook niet na opheffen slotje.

tevens gecheckt onder “systeemvoorkeuren – gebruikers en groepen” als ik op beheerder klik en dan “inlog opties” en dan onder automatisch inloggen, dan kan ik alleen kiezen voor gast..

waar ga ik de mist in???

mvg

Bijdrager
    fred44nl

heb je wellicht Filevault aangeklikt bij het installeren ??

Bijdrager
    Jgrboer

Hallo fred44nl, niet dat ik weet, ik heb de schijf geformatteerd, en daarna de installatie automatisch vanaf de usb stick laten gaan…

Filevault is uitgeschakeld voor schijf ‘Macintosh HD’

Bijdrager
    fred44nl

maak es tijdelijk een nieuwe beheerder aan en log daar mee in.
    geeft dat verbetering/verandering ??

Bijdrager
    JJmac

Kijk anders even in de Systeemvoorkeuren, account en dan bij inlog gegevens daar kun je kiezen.
    Bij wij was ook de gast gebruiker ingeschakeld.

Bijdrager
    Jgrboer

Hallo,

Ik ben dr uit… pffff wat een omweg.
    idd een extra beheerder aangemaakt, deze wel de goede rechten gegeven tevens de gastgebruiker uitgeschakeld…
    opnieuw opgestart, oude beheerder verwijderd en nu Happy….

vreemd want op mn Macbook Air had ik het probleem niet…..

thnx voor de hulp

Bijdrager
    Domenico

Ben je dan alles kwijt van uw oorspronkelijke beheerder ?

Bijdrager
    Jgrboer

Domenico,

Als ik eerlijk ben, ik had net een schone installatie uitgevoerd en kon dus niets kwijtraken..

Als ik er eens over nadenk denk ik dat je idd als kwijt bent, je verwijderd de beheerder namelijk, volgens mij heeft hij wel gevraagd of ik alles wilde verwijderen…

mvg Jochem

Bijdrager
    Stevetuning

Hi,

Bij mij was Schakel Automatisch inloggen uit(onder Beveiliging en Privacy – tab Algemeen) ook aangevinkt en grijs en kon hem niet veranderd krijgen.
    Ik ben ingelogd als enige Beheerder en heb de Gast Account uitgeschakeld.
    Wat bij mij werkte was mijn wachtwoord veranderen van iCloud naar een afzonderlijk wachtwoord:

Als je Rechts bovenin klikt op je naam(in Finder) vervolgens > Voorkeurpaneel Gebruikers en Groepen
    Onder het tab Wachtwoord > Wijzig wachtwoord
    Als het goed is opent zich een venster met bovenin : ‘jouw naam..’ gebruikt een iCloud-wachtwoord om in te loggen en het scherm te ontgrendelen…
    > Gebruik afzonderlijk wachtwoord..
    iCloud wachtwoord: bestaande gebruiken waarmee je inlogt
    Nieuw wachtwoord: bedenken en invoeren
    Controle: opnieuw
    vervolgens onderin > Gebruik afzonderlijk wachtwoord
    Nu ben je klaar met het iCloud wachtwoord veranderen naar een afzonderlijke.

Vervolgens > Systeemvoorkeuren > Beveiliging en Privacy en dan onder tab Algemeen
    Hangslot ontgrendelen met nieuw wachtwoord!
    Nu kun je het vinkje weghalen bij…Schakel automatisch inloggen uit
    Opnieuw opstarten en dan zal Yosemite automatisch inloggen.

Filevault was bij mij al uitgeschakeld

Succes!:)

Bijdrager
    Stevetuning

Dus kort samengevat:
    1.iCloud wachtwoord omzetten naar een afzonderlijk wachtwoord(als dit het geval is)
    2.Filevault uitschakelen
    Aan deze 2 opties moet je voldoen wil je automatisch login mogelijk maken!

Bijdrager
    Ron Stijnen

Merci !!!

Bijdrager
    Ariel1

heel erg bedankt!! Ik had hetzelfde probleem en zonder jullie topic en reacties was ik er niet uitgekomen:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.