7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mp3jfast

OSX yosemite

Hi,

Ik wil Yosemite gebruiken en het liefst op 2 computers het zelfde ingericht.
    Ik denk aan deze op z:

een SSD schijf van 128Gb waar de applicaties en Yosemite zelf op staan
    mijn applicatie dir en mijn user dir is samen 377 dat past dus niet op de SSD schijf
    kan ik een aantal applicaties op de SSD draaien (opnieuw installeren natuurlijk)
    en kan ik de rest dan ook nog gebruiken mss onder een andere user of kan het OS maar 1 plek aan?

John

Bijdrager
    makasa

De vraag is niet helder. Ga je een nieuwe ssd gebruiken? Koop dan een grotere. Je gaat toch opnieuw installeren dan richt je ook in zoals jij wil. Dus ook de bestanden die jij wil kan je overzetten zodat het past.

Bijdrager
    mp3jfast

Dank reactie.
    De SSD is al gekocht dus ik moet het met de 128Gb doen. Ik wil dus een paar apps op de SSD installeren en de rest vanuit de oude Macintosh HD draaien.
    De migration wizzard laat je volgens mij niet de mogelijkheid om de applicaties te kiezen.
    Mss. is het een korte termijn issue wanneer als vlot loopt op Yosemite stap ik alsnog in zijn geheel over.

John

Bijdrager
    MouseMighty

Als je deze truc wil uithalen had je beter voor een Fusion Drive kunnen gaan.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is er met die twee computers uit je eerste zin? Ik zie niet wat dat te maken heeft met de rest van het verhaal.

Indien je bedoelt dat je een harde schijf hebt die altijd als hoofdschijf in je Mac heeft gedraaid, en nu een SSD erbij hebt geplaatst (of gaat plaatsen) dan is het een kwestie van een nieuwe installatie op de SSD uitvoeren.

Daarna zet je de gewenste apps over van de Programma’s-map van de harde schijf naar de Programma’s-map op de SSD. Vergeet niet om ze dan daarna van de harde schijf te verwijderen, anders krijg je dubbele vermeldingen in je contextmenu’s.

Waneer een app niet overgesleept kan worden zie je dat vanzelf zodra je die van de SSD opstart. De meeste programma’s blijven netjes werken.

Als dit niet is waar je naar zocht zul je met duidelijkere uitleg moeten komen.

Bijdrager
    mp3jfast

De SSD is extern en slechts 128Gb groot de applicatie dir is 44Gb groot maar de user directory is 330. Volgens mij maken de apps gebruik vd user directory or am I wrong?

Je zegt je zet de programma’s over maar hoe doe je dit? Met de migration wizzard? Volgens mij is dat all or nothing en kan je niet specifieke apps kiezen.

In principe leek het me handig 1 SSD disk en op 2 computers nagenoeg de zelfde omgeving door te booten van SSD ipv hard disc.

John

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, apps staan niet in de thuismap. Er kan wel een map programma’s in worden aangemaakt, maar daar dropt OS X nietmeer-compatible programma’s in.

In de root worden vier mappen aangemaakt: Bibliotheek, Gebruikers, Programma’s en Systeem.

Dus die Programma’s map kun je vullen met inhoud uit andere programma’s-mappen, naar keus. Gewoon overslepen.

Welke twee Macs zijn het precies? Hoe oud?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.