15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuward

OSX Yosemite 10.10 NL download link

Graag advies gevraagd. Op een productie machine MacPro 2012 wil in van Mavericks upgraden naar Yosemite NL versie. El Captain is nog geen optie vanwege software die nog niet compatible is.

Alleen is Yosemite in de App Store niet meer te downloaden. En helaas heb ik Yosemite nooit via de App Store gedownload, dus op de download list staat hij ook niet vermeldt.

Is er ergens de Yosemite NL versie te downloaden? Of is er een endere manier om aan OS 10.10 te komen?

Thanks, Stuward.

Bijdrager
    Niels

Ken je niet iemand in je omgeving die Yosemite heeft (gehad), dan kun je aan hem/haar vragen of hij/zij een USB install disk wil maken.

Ik zal zo even kijken of ik het bestand in mijn OneDrive kan uploaden, maar dan moet ik Yosemite nu eerst even opnieuw downloaden via de App Store en uploaden zal (als het al gaat) ook niet al te snel gaan.

Bijdrager
    Stuward

Dank je Niels, ik heb geen haast. Het gekke is dat ik vooral buitenlandse contacten heb. Ook mijn VA is buitenlands, die heeft dus geen NL versie van Yosemite. Het verbaasde mij eigenlijk ook.
    Alle overige software koop ik altijd engels/amerikaans ivm de internationale setting en omdat veel helpdesks vaak engelstalig zijn.

Bijdrager
    IGBA

Alle versies van Mac OS X zijn meertalig. Er bestaat dus geen specifieke NL-versie.

Bijdrager
    Niels

Nu op 950 mb van 5,3Gb, zal m de rest van de nacht even laten doortoeteren. Als je even een PM stuurt met je e-mail adres dan zal ik je morgen de link van de Onedrive map mailen.

Bijdrager
    Stuward

@IGBA
    Alle Mac OS X meertalig? Nu je het zegt.. inderdaad de taalinstelling wordt bij het installeren gevraagd wordt. Zit sinds 1995 op de mac, had het dus kunnen weten, oeps..

@NielsDam

Top, thanks! Email adres stuur ik door.

Inactief
    Anoniem

Zou ik ook de link mogen ontvangen zodat ik hem op USB kan zetten?

Bijdrager
    Niels

Geen probleem Jeroen, stuur even een PM met je e-mail adres.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik ben benieuwd of je die uitgewisselde OS X-versie nou ook gewoon kan updaten zonder dat er naar de Apple ID van @NielsDam wordt gevraagd.

Zo ja, dan wordt het knap lastig.

Tip voor iedereen blijft, download elk nieuw OS zodra het uitkomt.
    Let op, downloaden staat los van installeren, dus het gaat er echt niet automatisch direct op. Download verwijderen en vanaf dan kun je het op elk moment later opnieuw downloaden.

Bijdrager
    Stuward

Nooit bij stil gestaan, aan os x10.10 wordt verdiend. Ik zag bij amazon dat je osx 10.01 op een usb kunt bestellen en ook op marktplaats. Weer wat geleerd…

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/software-apple-macintosh/m1010534932-os-x-10-10-yosemite-usb-installatie-stick.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Bijdrager
    Niels

Het bestand staat inmiddels in mijn DropBox, hierbij de directe link:
    https://www.dropbox.com/s/4xjjeknlgg1fw9c/OSX.zip?dl=0

Voor het maken van een bootable USB voor Yosemite: http://www.macworld.com/article/2367748/os-x/how-to-make-a-bootable-os-x-10-10-yosemite-install-drive.html

Yosemite is gewoon gratis (net als Mavericks ervoor) voor iedereen die een Mac heeft met een legale eerdere versie van Mac OSX.

Voor zover ik weet wordt er bij installatie niet specifiek naar mijn Apple ID gevraagd, indien de activatie om een Apple ID vraagt, dan moet als het goed is ook gewoon de ID van degene die het installeert werken. Mocht dit nu niet zo zijn, dan moet je even contact opnemen met Apple Support.

Mocht zelfs Apple Support er niet uitkomen (lijkt me sterk), dan is denk ik de enige resterende optie om OSX Mountain Lion via de Apple Store aan te schaffen en dan vanaf daar weer de installer voor Yosemite te draaien.

Bijdrager
    Niels
    Stuward op 19 januari 2016

Ik zag bij amazon dat je osx 10.01 op een usb kunt bestellen en ook op marktplaats. Weer wat geleerd…

Ik denk dat ik dat ook meer eens ga doen, dat thuis installeren aanbieden voor 50 euro:P:P

Bijdrager
    Stuward

@NielsDam

Download ging goed, installatie van Yosemite op een test HD loopt nu. So far so good. Komende week verder testen hoe het loopt met alle bestaande software.
    Gelijk ook even een boot-usb gemaakt voor de andere macs.

En een nieuwe videokaart besteld, kan ik die gelijk met het nieuwe systeem testen. Eindelijk (na 20 jaar) kan op een mac ook betaalbare goede video kaarten gebruikt worden. Dat was altijd de bottleneck bij de mac.
    http://tweakers.net/pricewatch/416136/evga-geforce-gtx-970-4gb-superclocked-acx-20.html

Veel dank!

Bijdrager
    Stuward

Update van os en nederlandse taal werken ook gewoon goed

Bijdrager
    kayaspaan

Ik ben opzoek naar een yosemite download en kwam hier terecht,
    Is het toevallig nog mogelijk op de download opnieuw online te zetten? @nielsdam

De download is uit de lucht!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.