11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    vanadium

OSX wil niet booten vanaf Install DVD

Ik heb Mavericks geïnstalleerd maar wil terug naar SL. Nu laat ik de Mac booten vanaf DVD om een clean install van SL te doen. Iedere keer wanneer ik laat booten vanaf de install DVD dan krijg ik een kernell panic en moet er een harde reset worden gegeven en begint het feest opnieuw.

Ik heb ook al de recovery mode geprobeerd maar daar kan ik via schijfhulpprogramma ook niet de HDD wipen.

Heeft iemand een idee hoe je HDD te wipen om daarna een clean install te doen. Het betreft een Mac Mini 2010, HDD eruit halen is voor mij geen optie.

Bijdrager
    Hasoweh

Opnieuw partioneren werkt ook niet?

Bijdrager
    vanadium

nope, helaas ook niet

Bijdrager
    GastonM

Pure nieuwsgierigheid, waarom wil je terug naar SL?

Bijdrager
    vanadium

omdat Plex stottert en hapert en bij SL niet, ik gebruik deze mac mini voornamelijk als mediaplayer

Bijdrager
    Hasoweh

Heb je toevallig een time machine backup van de tijd dat er nog Snow Leopard op stond? Zo ja, probeer dan eens op te starten met ⌘ + R en selecteer dan restore from time machine backup.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Die instal DVD, is dat de originele grijze die bij de Mac zat?
    Dat is versie 10.6.4. Een KP tijdens booten betekent meestal dat de juiste drivers niet aanwezig zijn.

Bijdrager
    MrBelloNLD

evt slechte internal DVD-drive?

wellicht een USB – CD/DVD drive bij de hand ?

Bijdrager
    vanadium

@hendrik ijzerbroot ja dat is die grijze maar ik heb ook de SL retail dvd, beide geven dezelfde problemen

@MrBelloNLD
    , een slechte drive zou idd kunnen, sluit niks meer uit.

@Eple
    , ik heb nog wel een SL timebackup liggen maar ik begrijp vanuit diverse fora dat een SL timebackup niet kan worden gebruikt voor een downgrade, wel voor een upgrade

Sleutelbeheerder
    Night

Hoewel slecht engels gesproken, laat dit youtube filmpje precies zien hoe je mbv een T.M. back-up (van ML) van MAV naar ML kunt teruggaan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Krijg je die KP alleen bij booten vanaf een DVD? Want als hij wel boot vanaf de interne drive dan heeft dit niets met de DVD drive te maken want voordat het opstart proces begint zijn alle randapparaten al gecontroleerd.
    Op welk moment krijg je de KP? (voor of na het Apple logo c.q. grijze scherm)

Heb je al een PRAM / NVRAM reset geprobeerd?

En anders kun je het via een tweede Mac proberen. De Mac waar de instal moet plaatsvinden start je dan op in target mode (T ingedrukt houden) terwijl deze via FW is aangesloten op de tweede Mac waarin dan de instal DVD zit. Van daar uit kun je dan het OS installeren op de andere Mac.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.