14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

OSX weigert op te starten, drama.

Een drama, van het een op het andere moment veranderde mijn scherm in een soort verstoord ‘scrambled’ beeld. Mijn muis bevroor en dat was het.
    Herstarten begint meteen met een verstoord beeld, Apple logo verschijnt tussen de storing door, spinning wheel en na een minuut of wat stop hij er mee.
    CMD+OPT+P+R geprobeerd, geprobeerd op te starten in “safe mode”, vanaf snow leopard installatie cd, niets helpt, er gebeurd niets.
    Dit ziet er niet goed uit, zeker omdat hij gelijk bij het aanzetten dat storingsbeeld laat zien, even probeerd te booten en er mee ophoudt.
    Ik werk met een Intel Xenon Power Mac OSX met Snow Leopard met 2 Harddisks, op HD 1 Snow Leopard en op HD 2 heb ik Time Machine er op.
    Wat kan ik doen?

Bijdrager
    BlackMAC

Ik zou ook even je geheugenbankjes na gaan..
    Kijk even of je met minder geheugen kan draaien..
    Dus al je 4gb hebt, dan met 2gb proberen, worth to try…

Moderator
    unSOUND

Het klinkt als een probleem met de grafische kaart of de processor… Wat niet gunstig is. Hoewel een grafische kaart nog wel te scoren is.

Heb je nog een andere Mac in huis ?

Bijdrager
    johnkeates

Als je computer niet kan opstarten van de meegeleverde CD of DVD or USB Stick of Recovery Partitie, dan heb je waarschijnlijk een hardwareprobleem. Dat komt doordat je meestal niet tegelijk defecte ODD, HDD, en USB Poorten hebt.

Welke Mac heb je? Is het een:

– Mac Mini
    – Mac Pro
    – iMac
    – MacBook
    – Xserve

?

Moderator
    unSOUND

Zo te lezen gaat het om een Mac Pro 2006.

Bijdrager
    johnkeates

Waar lees je dat? Ik lees:

Ik werk met een Intel Xenon Power Mac OSX met Snow Leopard met 2 Harddisks, op HD 1 Snow Leopard en op HD 2 heb ik Time Machine er op.

Bijdrager
    fatboysmart

Mijn MacPro 2006 heeft inderdaad een Intel Xenon processor en maximaal 4 harddiscs intern, dus ik denk dat Unsound gelijk heeft.

Geblokkeerd
    Anoniem

Intel Xeon, niet Xenon..

Bijdrager
    nightf3v3r

Dank voor jullie reacties.
    Ik heb inderdaad een Xeon Intel Mac Pro met 2 prcessors en 2 interne harde schijven, waarvan 1 opgezet als Time Machine, 8mb RAM geheugen.
    Als ik de Mac aanzet krijg ik direct een storingsbeeld te zien zodra mijn display aan gaat (NEC PA271W).
    Dus dat voelt al niet lekker, want hij is nog niet eens begonnen met booten. Dan gaat OSX vervolgens opstarten, spinning wheel in beeld, harddisk is bezig en dan stop hij er gewoon mee, spinning wheel stopt met draaien en vervolgens springt het scherm op zwart en begint hij weer opnieuw met booten, enzovoorts.. Hij stopt er elke keer mee, het storingsbeeld blijft, ik kom geen stap meer verder.:(

Bijdrager
    nightf3v3r

Ik heb overigens geen andere Mac in huis, ik zit nu op een PC-tje van mijn vriendin..

Bijdrager
    Sanchez

De symptomen klinken me bekend in de oren.
    Twee keer een defecte videokaart gehad in een mac pro early 2008 die soortelijk gedrag vertoonde.

Wat voor videokaart zit erin?

Bijdrager
    nightf3v3r

Ik weet het niet uit mijn hoofd, ik heb recentelijk nog uitgezocht of het type videokaart compatible was met de NEC monitor, en dat was hij. Maar geen idee..

Bijdrager
    nightf3v3r

Even voor het archief; het was inderdaad de videokaart! Dus nieuwe videokaart er in en opgelost.

Bijdrager
    SunKeeper

Dank voor het melden!:thumbsup:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.