5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Erik

OSX WebServer permissions [opgelost]…

Ik ben bezig een Webserver(tje) op te zetten waar Lasso en FileMaker op draaien. Ik weet zeker dat ik het volgende al een keer voor elkaar heb gekregen (ook OSX Server) alleen ben ik het even kwijt.

Ik wil één folder in de Webserver home directory beschermen tegen personen die daar geen toegang tot hebben. Dit in verband met wat admin-pagina’s voor het database beheer.

Nou heb ik volgens mij dit al ’s eerder opgelost met een simpele Folder Permissions verandering waardoor ik eerst moest ‘inloggen’ voordat de files in die directory beschikbaar kwamen.

Nu lukt het alleen niet meer (OSX Server 10.2.5):
    ‘You don’t have permission to access /admin/admin.lasso on this server.’

Iemand een ideetje?
    Ben ik gewoon even het bekende draadje kwijt?

Erik

Bijdrager
    DesertDog

inloggen als root op de server en met unix chmod?

Bijdrager
    drscsi

Inloggen met dezelfde user/pass als gebruikt voor de computer waar de webserver op draait?

Bijdrager
    Erik
    ”drscsi”

Inloggen met dezelfde user/pass als gebruikt voor de computer waar de webserver op draait?

Da’s nou juist het vreemde: Ik had verwacht dat ik een inlogscherm zou krijgen wanneer ik de ‘secured’ directory (of een van de bestanden daarin) zou aanroepen in Safari OF IE.

Maar dat gebreurt dus niet. Gewoon de melding ‘Nee Toegang’.

Ik moet nog ff proberen of de chmod als root wel werkt…

Bijdrager
    Erik

Gelukkig is er Remote Desktop waardoor ik die ‘andere’ server nog even kon bekijken. Oplossing is eigenlijk heel simpel:

Die ‘admin’ folder krijgt normale permissions;

– In de Server Settings (WebServer: Sites) heb ik een Realm toegevoegd voor die admin folder waarbij alleen de door mij geselecteerde groep toegang krijgt (toevoegen van gebruiker/groep door slepen vanuit de WorkGroup Manager).

Wanneer een web-browser nu de documenten wil bekijken in die folder, mogen ze eerst even inloggen.

Thnks voor de responses van een ieder!

Erik

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.