6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    i.am.will

OSX Updaten via NAS

Ik heb een DS216+ Synology Nas. Daarnaast heb ik 2 imac’s en 2 mp pro. Bij iedere update moet computer voor computer handmatig updaten.
    Nu zat ik bij mijzelf na te denken dat dit toch ook via mijn nas moet kunnen? Zeg maar dat ik 1x de update download naar mijn nas en dan alle computers ongeveer tegelijk kan updaten. Dit zou enorm schelen op mijn netwerkverbinding.. (7MB)

Bijdrager
    Blieper

Ja ik zet zo de Combo Update 10.12.2 op de NAS en updaten maar…

Je hoeft hem dan maar 1x te downloaden en dan kun je vanaf je NAS de dmg kopiĆ«ren naar al je mac’s.

Bijdrager
    SunKeeper

Het kan ook geautomatiseerd, maar dan heb je een caching-server nodig. En die slaat het meestal pas na een paar keer op, dus voor vier machines en die paar updates een beetje overkill.

Het wordt wel bij bedrijven gebruikt, als je bijv. 150+ machines moet updaten levert het je wel aardig wat tijdwinst en minder belasting op je verbinding.

http://www.macworld.com/article/2918973/save-your-bandwidth-by-using-a-caching-server.html

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb al eens geprobeerd met carnaval om vier meisjes te tongzoenen via de brievenbus.

Bijdrager
    polansky
    Shmoo op 14 december 2016

Ik heb al eens geprobeerd met carnaval om vier meisjes te tongzoenen via de brievenbus.

Alleen de tong van de hond van je buren is groot genoeg om er door de brievenbus mee te tongzoenen, dan weet je nu met wie je werkelijk getongzoend hebt….

Bijdrager
    SunKeeper

En hoeveel honden die buren hebben.:-P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.