8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Job Versloot

OSX Update

Volgende week krijg ik mijn Macbook. Ik werk nu met Windows. Ik vraag mij af wanneer ik mijn Macbook voor het eerst gebruik hem eerst moet updaten. Zoals “Windows Update”?

Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Alvast bedankt!

Job

Bijdrager
    LittleJohnny

Er komt automatisch een update venster in beeld, met een aantal updates voor bijvoorbeeld iTunes, Quicktime, maar ook OSX. Gewoon de instructies op het scherm volgen en ze worden gedownload ^^

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Job

Ik vraag mij af wanneer ik mijn Macbook voor het eerst gebruik hem eerst moet updaten. Zoals “Windows Update”?

Ongeveer eens per week wordt de Software-update automatisch gestart en kijkt hij of er updates zijn; zo ja, dan krijg je een lijstje te zien waarin je uit kunt vinken wat je niet wilt (of op de Stop-knop drukken zodat er niks ge-update wordt), waarna hij de overgebleven updates downloadt en installeert.

Je kunt dit ook met de hand starten door op het :apple:-menu in de linkerbovenhoek van je scherm te klikken en dan Software-update… te kiezen.

Bijdrager
    Job Versloot

Bedankt, ik weet voldoende! :)

Inactief
    Anoniem

Geloof me Job, alles wijst zijn weg vanzelf. Het is super makkelijk. Ik heb vanmiddag mijn 1ste mac gekocht na 10 jaar Windows te hebben gebruikt.:wink:

Bijdrager
    AllStar

Overigens heb je mij OSX niet echt verschil (zoals bij Windows vaak wel het geval is) tussen “kritieke” updates (mbt tot de veiligheid e.d.) en “optionele” updates. Gewoon eens in de zoveel tijd een security update, soms wat nieuwe firmware voor bepaalde onderdelen en natuurlijk af en toe wat updates voor Apple Software (iWork etc.)

:)

Bijdrager
    RASH

Apple kent ook geen “patch Tuesday” (tweede dinsdag van de maand), maar brengt updates uit zodra ze gereed zijn. Er zijn minder beveiligingsgaten te dichten, omdat hackers zich beperken tot het populairste platform (Windows). Er zijn bijv. maar vier virussen bekend voor Mac OS X, waarvan er geen een in het wild voorkomt en daar ook niet zou overleven.

Kortom, Apple kan het zich (nog) permitteren om de Updates gebruikersvriendelijk te houden. Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, als meer en meer mensen switchen naar Mac OS X of Linux Desktop.

Bijdrager
    Oppie

Software update eens per week gestart? Kun je gewoon zelf in stellen per dag/week/maand.

Vier virussen voor Mac OS X? Nul bedoel! Waar jij het over hebt zijn geen virussen maar andere malware.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.