3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Dali

OSX start niet meer op

Gek probleempje.
    Als k mijn Macbook Pro opstart, krijg ik het geluidje en het witte scherm met het grijze Apple logo op. Dan valt de laptop simpelweg uit.
    Het gekke is dat ik wel op mijn Windows partitie kan via Bootcamp (Alt ingedrukt houden bij het opstarten). Ik maak me dus weinig zorgen over de hardware.
    Als ik via het schijfhulpprogramma ga, dan heeft hij bijna een hele dag zitten zoeken naar Opstartvolumes (of hoe heet dat deel). Maar het heeft niets veranderd. Als ik de schijf herstellen probeer, dan zegt hij dat ik een format moet doen.
    Ik kan wel aan mijn gegevens via Windows, dus kan backup maken van alles, maar is er geen andere oplossing? Die format is zo een Windows oplossing, ben ik niet gewoon van Mac:-)

Sleutelbeheerder
    Night

Tenzij er echt iets belangrijks is beschadigd op je schijf. Dan kan je er – Windows-achtige oplossing of niet – niet omheen….

Bijdrager
    Yamatsan

Je zou ook kunnen proberen de Mac op te starten in veilig modus:
    Houd Shift ingedrukt als je de Mac start en laat shift naar een tijdje weer los (Paar seconden naar het opstartgeluid).
    Misschien helpt dit om je probleem op te lossen. Ik denk zelf dat de Mac partitie waarschijnlijk beschadigd is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.