7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Huh

OsX start niet meer op, classic wel.

Ja lieve mensen, daar ben ik weer.

Ditmaal met een probleem op m’n werk.
    Een Mac (g4 766mhz) wilde niet meer starten (osX panther). Hij bouwde voor een deel het bureaublad op maar bleef hangen bij de dok.

Vervolgens heb ik eerst een geheugenbankje eruit gehaald, en daarna ook nog ge-PRAM zapt.
    Toen startte ‘ie opeens in Os 9. dat doet ie goed, maar ik krijg een melding dat ie de osX partitie niet kan lezen en vraagt of ik die wil initialiseren.

Lijkt dus op HD probleem. Vraag is nu. Welke cd moet ik er nu in stoppen?
    Zodat ik de opstartschijf weer kan toewijzen aan de osX partitie. Want dat gaat dus niet in 0s9.

Alvast bedankt voor (weer) jullie hulp.

Bijdrager
    buurman

Start op vanaf panther cd 1, installeer niet maar kies uit de menubalk de optie om de disk utility te openen. Selecteer de disk of partitie waarop osx staat en kies dan voor repair disk. Hierna klik je op repair permissions. Sluit de installer af en start op met ingedrukte alt toets. Hopelijk kun je dan weer osx als opstart schijf selecteren.

Bijdrager
    ateazz

hey

Er is al erg veel aandacht aan dit soort zaken gegeven, gebruik ff de zoek functie.

permissies, prebinden, diskwarrior enz.

suc6

Bijdrager
    Huh

Precies wat ik wilde weten!
    Thnx.

Bijdrager
    Huh

Er is al erg veel aandacht aan dit soort zaken gegeven, gebruik ff de zoek functie.

Duud. Geen stress. Ik heb gezocht. Maar mensen geven zulke einaardige titels aan hun threads dat het soms niet eenvoudig zoeken is.

En BTW.
    Buurman is heel behulpzaam geweest.

Bijdrager
    ateazz

ha

dat van die genaardige titels is zeker waar :?

goed dat je het probleem hebt opgelost, toch

greetzz

Bijdrager
    Huh

:lol: ja, heel geinaardig en ienegaardig allemaal!:lol:

hahaha

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.