9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

OSX Snow Leopard

Ik werk nu al een tijdje met Lion, en heb nog een oude Snow Leopard dvd liggen. Mijn moeder, die in een andere stad woont dan ik werkt nog met 10.5
    Ik wil haar gaan upgraden naar Lion, maar dan heeft ze eerst een Snow Leopard upgrade nodig alvorens naar Lion te kunnen upgraden. Kan ik daar mijn Snow Leopard dvd voor gebruiken of gaat dit niet werken. Met een normaal software programma heb je altijd met serial no’s te maken, maar hoe zit het in dit geval, ook met licentie?

Bijdrager
    madcat

Er zit geen licentie bij osx, volgens mij kan je gewoon Lion over Leopard heen gooien zonder te upgraden naar Snow leopard.

Bijdrager
    Ir.Bob

Als het een upgrade DVD is, en niet eentje die bij een Mac geleverd werd, is het geen probleem. Hoewel de licentie alleen toestaat dat je hem op je eigen Mac gebruikt. Wat dat betreft MAG het dus niet, maar KAN het wel.

Bijdrager
    Pasav

Je kan niet direct upgraden naar Lion vanaf Leopard. Dan moet je een clean install doen. En ben je zonder back-up dus alles kwijt.

Bijdrager
    nightf3v3r

@Ir.Bob
    Ik heb Snow Leopard in de Mac store gekocht.

@Pasav
    Juist, eerst Snow Leopard over Leopard en dan Lion.

Bijdrager
    Ir.Bob

@Madcat er zit wel degelijk een licentie bij de software van Apple, je kunt ze allemaal vinden op hun site. Software is altijd in licentie.

Voor Lion heb je de app store nodig, je moet dus eerst Snow Leopard hebben voordat je Lion kunt kopen. (tenzij je de veel te dure USB-stick koopt)

De cd uit een Apple winkel is een upgrade CD. Wat je wilt kan zonder meer, maar is niet toegestaan onder de licentie.

Bijdrager
    Moriarty

Het is wel degelijk mogelijk rechtstreeks naar Lion te upgraden vanaf 10.5 door de volgende zaken te doen:

Ga naar /System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist en open deze met Textwrangler en pas de “ProductVersion” aan naar bijvoorbeeld 10.6.8. (Let op: dus niet ProductUserVisibleVersion key!)

Sla het bestand op.

Herstart het systeem, en start op vanaf een Lion install disk (die heb je dus wel nodig! Brandt het install.ESD bestand wat je downloadt via een 10.6 machine naar een DVD).

Kies na het kiezen van de taal voor “Lion opnieuw installeren” en nu werkt dit gewoon.

Je houdt de check in de Lion installatie dus voor de gek waardoor deze denkt te maken te hebben met een 10.6 installatie:)
    Je OS zal nu ge├╝pdate worden naar 10.7.

Additionele manieren zijn te vinden op deze site.

Succes!

Bijdrager
    Furbz

Maak een backup van de bestanden,
    een dvd of usb van Lion http://appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

En voila.. Je hebt het legaal!

Bijdrager
    nightf3v3r

Uitstekende tips, dank!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.