5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

osx server training

weet iemand een goede site om de beginselen op te pikken?

Bijdrager
    johnkeates
    Moderator
    Night
    Bijdrager
    cobrp

Beste ermo,

Je hebt gelijk: de handleidingen voor het installeren van een OS X server zijn minimaal!

De eerste website waar ik echt wat aan heb gehad was die van Krypted
    Op deze pagina worden allerlei artikelen over de installatie van een server bij elkaar gezet. Handig.

Na verloop van een paar weken ben ik overgegaan op de aanschaf van de epub: ‘OS X Server Essentials’. Een aardig boek met uitgewerkte oefeningen. Met dat boek bereik je wel wat. Op het Internet vindt je natuurlijk de kritiek dat alle info op het Internet is te vinden. Voor kenners/experts is dat natuurlijk zo, maar dat betekent niet dat alle info geldt voor Mountain Lion en dat de volgorde precies goed is.

Deze site is ook leuk: mountainlionserver . Er staat wel gevaarlijke commando’s in. Bijvoorbeeld: hoe gooi je even de hele installatie database weg.

Zelf ben ik behoorlijk lang bezig geweest om de airport router te laten loggen naar de server logs. Dan moet je ‘even’ weten dat de syslog.conf moet worden aangepast met een local0.notice. Kortom leuke puzzels.

Bijdrager
    cobrp

De site van Krypted nog maar eens: http://krypted.com/mac-os-x-server/a-guide-to-using-mac-os-x-server-10-8/

Zie ook het YouTube kanaal van Todd Olthoff!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.