6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

osx server; kan geen home directory creeeren

ik probeer voor een user een home directory te creëren in workgroup manager van snow leopard server, maar het lukt niet. Ik verwijs naar het juiste pad en druk op creëer home now. Als ik op save druk krijg ik direct een weinig zeggende foutmelding: ‘the home directory could not be created, because an error occured’.

Lekker behulpzaam! Dat er een fout plaatsgevonden heeft kan ik zelf wel concluderen, maar welke fout? Wat kan ik aanpassen zodat het wel werkt? Iemand een idee? Ik snap wel, dit is vrij vaag, maar meer info krijg ik niet van het systeem.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk eens even naar welke foutmelding je nu precies krijgt in Console.

Bijdrager
    Niels72

Heb je de bovenliggende directory (vaak /Users) gedeeld en er een automount van gemaakt? Zie onderstaande plaatjs.

Bijdrager
    josephusjg

@Waffle ik heb de exacte tekst van de foutmelding vermeld in mijn vorige post. Ik wil nog wel in de console kijken, maar hoe doe ik dat?

@Niels72 Juist, dat is gebeurd. Het gekke is dat het eerder geen problemen gaf. Liefst zou ik van voor af aan beginnen met installeren en instellen, nu ik meer weet, maar de remote installatie werkt heel ‘buggy’ en ik heb geen externe dvd drive. Het zou een manier zijn om onvolkomenheden weg te werken en schoon te beginnen.

Bijdrager
    Niels72

Als bij Mac OS X Server iets niet werkt ligt het vaak aan drie dingen… DNS, DNS of DNS.

Als je server bv ip-adres 10.0.1.22 heeft met als bijbehorende naam server.domein.nl dan moet je onderstaande commands in Terminal uitvoeren

host 10.0.1.22 –> moet als antwoord server.domein.nl geven
    host server.domein.nl –> moet als antwoord 10.0.1.22 geven
    sudo changeip -checkhostname –> moet als antwoord geven:

The names match. There is nothing to change.
    dirserv:success = “success”

Als een van de drie niet klopt dat eerst op orde brengen voor verder te gaan…

Succes!

Bijdrager
    josephusjg

het was inderdaad het dns. Inmiddels alles hersteld en het werkt weer. Dank!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.