2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    FloorvN

OSX Server remote beeldinstelling probleem

Hoi Allemaal,

Gisteren heb ik mijn MacMini G4 vervangen voor een MacPro 2006 model, welke nu dient als server.
    Hierop staat nu Mavericks 10.9.3 Server, welke helemaal perfect draaid naar behoren.. (dankzij SFOTT en Tiamo’s Boot EFi !)

Hoe dan ook, de MacPro heeft een ATI HD 4870 upgrade gehad, en 32GB RAM..

Het vervelende probleem is enkel, dat de scherm resolutie erg laag is ingesteld, op 1280X1024.
    Ik kan deze resolutie helaas niet veranderen..

De MacPro staat aangesloten, enkel op stroom en aangesloten via de kabel op ethernet. (beiden NIC’s ingebruik)
    Dus ik gebruik hem enkel remote, zoals ik daarvoor mijn G4 MacMini gebruikte..

Ik heb helaas ook geen opties om de scherm resolutie aan te passen in OSX. Enkel kan ik weer alles aanpassen, wanneer ik een scherm aansluit…

Kent iemand dit probleem, en heeft er iemand de oplossing of tips graag hoor ik het..

Bijdrager
    Maurits

Als je remote beheer wilt doen is de resolutie 1280X1024 toch niet slecht voor schermdeling en Server.app ?

Ik heb geen ervaring met een headless mac pro, wel met een mac mini.
    Ik kan via system preferences om mijn mac mini 2009 wel de resolutie aanpassen, maar die gaat terug naar de default bij uitloggen of herstarten.
    Maar voor mij is de default goed genoeg.

Als je toch wil instellen kan je het switchen makkelijk maken met het utility display menu , ook naar unsupported resoluties.

Of je koopt/maakt adapter aan de video kaart hangen die een scherm simuleert en zo meer keuze geeft die de mac ook onthoud.
    zie dongle for mac mini,
    discussions 1

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.