2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    koolenboer

Osx Server 10.8 Newbie

Gegroet mede mac enthousiastelingen !

Sinds kort ben ik in het bezit van een mac mini server 1tb die dienst doet als home media server.
    Ik ben erg enthousiast over de server en hij voldoet aan mijn verwachtingen. Echter zijn er nog een paar dingen die niet helemaal duidelijk zijn:

– Tijdens het remote inloggen via Apple Remote Desktop of iTeleport krijg ik een zwart scherm die zodra ik de cursor beweeg mijn desktop daaronder verhult. Wanneer ik mijn server restart is dit weer weg maar naar enige tijd krijg ik het probleem weer!? Iemand enig idee hoe dit komt?

– Ik heb een VPN verbinding ingesteld waarmee ik erg tevreden ben. Maar ik vroeg me af waarom ik wanneer ik VPN inschakel op mijn iPhone enof iPad waarom ik dan itunes sharing (gedeeld bibliotheek) niet zie in de itunes app?!

– Hebben jullie nog tips over wat voor mooie dingen je nog meer kan doen met je Osx Server? Ik gebruik hem nu hoofdzakelijk als iTunes en iPhoto server en als download server/ streaming server via Airvideo.

Ik hoor graag jullie tips en tricks

Bijdrager
    The JM

Remote inloggen doe ik naar de server via VNC over een SSH-tunnel. Daarmee heb ik nog nooit zwarte schermen gezien. Ik gebruik geen ARD, dus ik kan daar verder niks over zeggen.
    Die VPN-verbinding wil ik ook nog altijd opzetten, hoe heb je dit precies gedaan? Dan kan ik misschien ook eens testen met iTunes sharing:)

Verder gebruik ik de server als profile manager. Alle apparaten zijn toegevoegd aan de server dus ik kan met een paar keer klikken nieuwe instellingen en dergelijke pushen naar de devices. Dat is een heel mooie feature vind ik. Daarnaast gebruik ik ‘m ook als MySQL-server voor XBMC (en XBMC haalt daar ook de bestanden vandaan via NFS).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.