9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Master Chieftec

Safari in en uitzoomen

Hallo allen,

Na jarenlang Windows (vanaf 3.11) gebruikt te hebben, kan ik met gepaste trots melden dat ik ben gevallen voor de Apple iMac 27 inch.
    Ik ben geen onbekende op Apple gebied, ik heb 2 jaar rondgelopen met een iPhone 3G, nu de iPhone 4.
    Daarnaast heb ik ook een iPad. En nu heb ik een iMac 27 inch aangeschaft.
    Woorden schieten tekort om het geweldige gevoel te omschrijven wat de iMac met ons teweeg brengt.
    Ik en mijn vrouw zijn er helemaal verliefd op geworden.

Anyway, bij Windows gebruikte ik de Chrome browser en nu nog ook op de iMac.
    Ik vind de Safari browser eigenlijk een veel betere browser en wil hem dus als mijn main browser gaan gebruiken.

Met zo’n grote scherm kan ik de lettertype vergroten met CMD + .
    Chrome onthoudt de lettergrootte die ik voor bepaalde sites hebt ingesteld. Safari reset bij een herstart.
    Is het mogelijk om de lettertypes van bepaalde sites naar mijn smaak in te stellen en dat Safari hem onthoudt, zodat ik hem niet elke keer hoeft in te stellen?

Dit is nog het enige wat mij weerhoudt om Safari te gebruiken. Ik hoor het graag van jullie.

Bijdrager
    Thomash

Je kan bij Preferences en dan Advanced wel aangeven dat je je lettertype niet kleiner wilt hebben dan bijvoorbeeld 10, ik weet niet of dat helpt.

Bijdrager
    Lexis

In ieder geval gefeliciteerd, maar ik weet zo snel niet een oplossing voor de vraag die je stelt.

Bijdrager
    1984
    Master op 16 september 2010

Met zo\’n grote scherm kan ik de lettertype vergroten met CMD + .
    Chrome onthoudt de lettergrootte die ik voor bepaalde sites hebt ingesteld.

Firefox onthoud de lettergrootte ook van de site die je hebt ingesteld, je kunt Zoom toolbar toevoegen (Add-ons), wat het makkelijk maakt om uit en in te zoomen en om hem terug te zetten in de originele grote. persoonlijk werk ik 90% met Firefox en 10% met Safari omdat deze mij regelmatig in de steek laat.

Bijdrager
    Oppie

Je kunt eens kijken wat Safari voorkeuren>Weergave voor je kan betekenen.
    Je kunt de knop ‘a | A’ (Vergroot/verklein) in je knoppenbalk zetten; kun je iig ook snel vergroten.

(Is dat hetzelfde als die add-on in FF die 1984 bedoeld?!)
    Maar per site?
    Misschien een extensie die dit kan?

Bijdrager
    1984

Die a/A gebruik ik wel eens in Safari, het nadeel is dat je hem niet met één klik terug zet in de originele grote, en als je dus een andere site opent staat deze dus ook in groot of klein,en ben je even bezig om originele grote van de site te vinden. vandaar werkt FF handiger met +,- en = (originele grote)
    Bij de Safari extensions heb ik nog niets gevonden,Daar tegen over bied Firefox al jaren een groot en functioneel aanbod extensions (Add-ons)

Bijdrager
    Nuke

Je gaat meteen naar de originele grootte terug met cmd + 0.

Bijdrager
    Master Chieftec

Bedankt voor de reacties.
    Het is helaas niet mogelijk om sites individueel te vergroten in Safari zoals met Chrome.
    Na een weekendje zoeken en alle tips uitgeprobeerd te hebben mag ik die conclusie wel trekken denk ik.
    Niet alle sites zien er mooi uit met standaard zoom.
    Ik blijf vooralsnog Chrome gebruiken, hopelijk bouwt Apple deze functie later ook in Safari.

Bijdrager
    ernst.

Wat hebben jullie voor rare toeters op je Safari browser…in de linkerhoek.
    Zijn dat add-ons?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.