4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Osx Recovery disk utility

Goedemiddag allen,

Via Bootcamp Assistant had ik mijn windows partitie verwijderd, maar op het laatste kreeg ik een foutmelding.
    Resultaat is dat de partitie wel weg is, maar dat die ruimte niet bijgevoegd is aan mijn osx-schijf.
    Via schijfhulpprogramma heb ik de premissies al hersteld en getracht om die “vrije ruimte” op die manier toe te voegen aan de huidige osx-partitie. Maar ook hier zonder resultaat, wat ik ook doe (als vrije ruimte opnieuw instellen, als andere partitie aanmaken,…).

Nu las ik op ’t net dat je via de osx recovery mode ook disk utility kon gebruiken en misschien op die manier proberen omdat dan osx niet aan het draaien is op het moment van partitionering.
    Maar als ik dat zou doen heb ik schrik dat ik mijn gegeven op mijn huidige osx-partitie kwijt geraak, maar is dit zo?
    Ik zou dus gewoon de verloren ruimte van de windows partitie willen toevoegen aan de huidige osx-partitie, that’s it.
    Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op alvorens ik het ga uitproberen.

Bijdrager
    tinus_omt

Of je nu weet wat je aan het doen bent of niet, je moet er altijd voor zorgen dat je backups hebt van je gegevens. Zeker als je met dingen als de partitietabel gaat werken.

Bijdrager
    TheBigZ

@tinus_omt: +1. Altijd eerst voor een goede backup zorgen voordat je met je partities gaat klooien.

Bijdrager
    dennisgodderie

Ik heb TM deze ochtend nog een reservekopie laten maken.
    Dus indien er iets mis zou gaan, kan ik altijd clean install doen en via die backup terug zetten.
    Maar dacht dat iemand hier misschien een duidelijk antwoord op had omdat hij/zij uit ervaring zou spreken.
    Ik zal het uitproberen:-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.