12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Draftsman

OSX programma’s doen opeens niets meer

Out of the blue weigeren alle OSX-programma’s zoals Mail, iCal en Adresboek alle vormen van dienstbaarheid. Ze hebben met z’n allen besloten niet meer op te starten. Zelfs Schijfhulpprogramma geeft geen sjoege. Alle niet OSX programma’s hebben geen probleem!?!! Herstarten helpt niet.
    Wat is hier in godsnaam mis gegaan?

Bijdrager
    MacBeer

Springen ze wel in de dock en houden ze er daarna mee op?

Dit is een serieus probleem waar ik even geen antwoord op weet. Permissies herstellen zal hier denk ik niets uithalen…
    Is er een terminal-commando die kan laten zien wat hier aan de hand is?

Heb je een back-up? Hou er rekening mee dat je een re-install van het systeem moet doen….

Bijdrager
    Xserve

Iets heel ernstig.
    Probeer al je bestanden te backup-en en dan OS X (Tiger?) te herinstalleren.

Bijdrager
    dr.greenthumb

sudo periodic daily
    sudo periodic weekly
    sudo periodic monthly

^^ Intypen in een terminal venster. Herstarten wanneer de 3 commando’s voltooid zijn.

Bijdrager
    Oppie

Je hebt vast zitten rommelen met je fonts; verwijder of deactiveer je bepaalde fonts zoals Helvetica en Helvetica Neue, dan ben je met de Apple-eigen software het haasje. Ik ben geen ‘font-beheerder’, dus het fijne weet ik er niet van, maar zoek hier maar eens op de geĆ«igende zoektermen.

Xserve, geweldig advies joh, daar heeft iemand wat aan…:?

Bijdrager
    Draftsman

Fonts zijn gewoon actief, Lettertypecatalogus doet het dus wel. Terminal laat na opstarten een venster zien zo klein als alleen het rode bolletje. Krijg het met geen mogelijkheid groter. Kan dus geen comando’s invoeren. Symbolen in het dock springen niet meer… herinstallatie systeem lijkt nog de enige oplossing. Kan hier een harddisk probleem spelen?

Bijdrager
    La Muis

Het klinkt een beetje als mijn probleem. Misschien werkt mijn oplossing ook voor jou.

Bijdrager
    dimelot
    ”Draftsman”

Fonts zijn gewoon actief, Lettertypecatalogus doet het dus wel. Terminal laat na opstarten een venster zien zo klein als alleen het rode bolletje. Krijg het met geen mogelijkheid groter. Kan dus geen comando’s invoeren.

Dit probleem heb ik ook gehad en hier of hier is in ieder geval de oplossing voor de terminal.

Bijdrager
    Draftsman

La Muis; Geniaal! Even simpel als briljant! Even uitloggen… opnieuw inloggen en alles is weer als vanouds. Thanks!

PS wat nou het onderliggende probleem is??? Misschien hebben de techneuten onder ons hier een verklaring voor. Enfin… we zijn weer in de lucht!

Bijdrager
    Oppie

Vreemd, want een herstart had je al gedaan, wat ook een uit/inlog actie geeft.
    Hopen dat het probleem voorbij is.

Bijdrager
    La Muis
    ”Draftsman”

La Muis; Geniaal! Even simpel als briljant! Even uitloggen… opnieuw inloggen en alles is weer als vanouds. Thanks!

PS wat nou het onderliggende probleem is??? Misschien hebben de techneuten onder ons hier een verklaring voor. Enfin… we zijn weer in de lucht!

Nou… helemaal ideaal is het niet. Want nu moet ik altijd inloggen. Het zit toch nog niet helemaal zo als ik het zou willen hebben.

Bijdrager
    vogel
    ”Draftsman”

Geen idee, maar ik zou eerst maar eens heel snel de permissies herstellen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.