15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Eehhm…

OSX op mac zonder CD? [opgelost]

Ik probeer OSX te installeren op een ouwe TiBo waarvan de CD speler kaduuk is. Ik heb eerst het kopieren van de Systeemmap geprobeerd vanaf een externe FireWIre schijf, maar dat werkte niet. Toen van de originele MacOSX installatieschijf een .img gemaakt, die gemount vanaf dezelfde FW schijf, maar de installer wil eerst opstarten, en dat gaat niet vanaf een image… Wat te doen?

Bijdrager
    TonE

Nee kopieren werkt niet idd, je moet het systeem “klonen” met Carbon Copy Cloner of SuperDuper.

Bijdrager
    Nikita

Of (als je zo’n ding ter beschikking hebt natuurlijk) via een externe FireWire cd-speler.

Bijdrager
    MacBeer

Of via een tweede Mac die wél een intacte DVD-drive heeft….. via het netwerk.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Yo MacBjorn,

Hoe doe je dat dan zon netwerk install? Want hij zal toch moeten booten van de CD via het netwerk? Hoe stel ik dat in…

Bijdrager
    driek

ja hoe doe je dat ?
    Mijn zus haar iBook heeft geen dvd-speler, enkel een cd drive:(

Bijdrager
    lalala

je oude TiBook opstarten met “T” via firewire ophooken aan een mac met dvd/cd speler. De cd/dvd booten op deze andere mac >>> Bij installatie je TiBook aangeven als target disk….

zo moet het wel lukken! :D

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Nee das niet wat je wilt. Niet dat het niet kan, maar ik zou toch liever een echte netwerk boot doen.

Overigens is het geen ‘Apple-tje’ + T. Alleen de T is voldoende.

Bijdrager
    Berend

ik heb mijn ipod gebruikt.
    gewoon met disc utility kon ik de DVD restoren op mijn ipod en toen zag hij mij ipod als install cd.
    Dan via de ipod met firewire als opstartschijf kiezen en je kan het installen.

Bijdrager
    Eehhm…

Lalala, dat si een goed idee. Zo ga ik het doen. Gebruik gewoon mijn nieuwe iBook.

Bijdrager
    lalala

No thanks…:)

Bijdrager
    driek
    ”Berend”

ik heb mijn ipod gebruikt.
    gewoon met disc utility kon ik de DVD restoren op mijn ipod en toen zag hij mij ipod als install cd.
    Dan via de ipod met firewire als opstartschijf kiezen en je kan het installen.

Hoe doe je dit ?

Bijdrager
    Harryman

Ging helemaal mis bij mij, zou het niet doen.

Bijdrager
    Eehhm…

Met de iBook en de oude TiBo op FireWire slave-mode ging het prima!

Bijdrager
    driek

Hier ook, en ik maar apple-t indrukken tijdens het opstarten :innocent:
    Twas gewoon “t”, nu ja, het is gelukt, en ben nog steeds geschokt over de opstart snelheid van Tiger:o

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.