9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    cspr

OsX op een powerbook g4 400 wil niet echt

Ik heb een probleem met ’t installeren van os X (elke versie) op m’n Powerbook G4 400 – 9.2.2 , hij start namelijk niet van de cd op. Ik heb vanalles geprobeerd, firmware etc. maar op de een of andere manier vertikt ‘ie het. heeft hier iemand ervanring mee? En hoe is ’t opgelost?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    SvS

Om te beginnen, is het een boot-able cd? Dat kan heel veel uitmaken…

Bijdrager
    Deskman

En als het al een bootable CD is kun je proberen de C toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Je PB moet dat gewoon kunnen behappen. Heb je wel meer dan de standaard 128Mb geheugen?

Bijdrager
    cspr

De cd’s die ik heb geprobeerd waren allemaal bootable, en m’n geheugen is 1024 (zou genoeg moeten zijn :D). Het vreemde is is dat de computer dus niet opstart vanaf cd met zowel command-c als gewoon c. Ik heb ook vanalles geprobeerd met ’t regelpaneel Opstartschijf, maar ook daar weinig succes, op de infodatabase van apple is er ook niet veel over te vinden:(

Bijdrager
    Deskman

En met (hou je vast) ctrl-alt-comm-backspace ingedrukt houden? Dan forceer je de computer op te starten vanaf een andere schijf met een bootable systeem er op.

Overigens… Als je OSx wilt installeren begin je gewoon in OS9 met de installer op de OSC-cd te dubbelklikken en die herstart dan vanzelf vanaf de CD. Of lukt dat ook al niet??

Bijdrager
    re-actor

Ik heb zo’n probleem gehad toen ik OS X op een originele iBook wilde installeren. Ik had twee Blue & White’s waar het wel gewoon op lukte.
    Uiteindelijk was de enige oplossing om de systeemmap van de (overigens originele !!) installer-CD uit te kleden naar een minimaal gevulde systeemmap en vervolgens met alle andere bestanden die op de CD staan (minus natuurlijk de aanwezige systeemmap) opnieuw als bootable schijf te branden.

Niet de meest makkelijke, maar toendertijd voor mij de enige oplossing.
    Wellicht voor jou ook…..

Bijdrager
    cspr

’t Is gelukt!! Dankzij de tip van Deskman, ergonomisch onverantwoord overigens;) Ik heb wat installeren nog nooit echt veel problemen gehad (d.w.z. op andere macs) maar nu denk ik da’k het susteem maar voorlopig niet meer aanraak:D
    iedereen bedankt voor jullie reacties!!

Bijdrager
    cspr

’t Is gelukt!! Dankzij de tip van Deskman, ergonomisch onverantwoord overigens;) Ik heb wat installeren nog nooit echt veel problemen gehad (d.w.z. op andere macs) maar nu denk ik da’k het susteem maar voorlopig niet meer aanraak:D

Bijdrager
    cspr

’t Is gelukt!! Dankzij de tip van Deskman, ergonomisch onverantwoord overigens;) Ik heb wat installeren nog nooit echt veel problemen gehad (d.w.z. op andere macs) maar nu denk ik da’k het systeem maar voorlopig niet meer aanraak:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.