27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Bageera

OSX op een PC?

Weet er iemand of het mogelijk is OSX op een PC te draaien? Het omgekeerde van virtual pc eigenlijk … Daar OSX onder Linux draait en dit laatste instaleerbaar is op een pc dachten we dat het mogelijk is om OSX op een pc te draaien. Of hebben we het hier helemaal bij het foute eind?

Bijdrager
    ateazz

Ja je hebt helemaal bij het foute eind.
    Het MAc OS draait op niks anders dan apple hardware, vanwege de simpele reden, dat de roms nergens anders op draaien. Wil je volledig emuleren, dan heb je de roms nodig, en die zijn geheim. Ze zijn er wel ooit geweest in een te flashen formaat maar dat zijn maar delen van het geheel.

En laten we eerlijk zijn je wil X toch niet op pc hardware draaien:x

greetzz

Bijdrager
    Tomaat

Ik zou ZEKER wel OSX op een x86 machine willen draaien!

En als er een soort van schil komt die dat kan..zal ik die zeker gebruiken:)

Bijdrager
    chm

OSX draaid niet op Linux maar op UNIX, zoals Linux ook op een emulatie van UNIX draaid op een PC.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit niet mogelijk is en de reden zal hardwarematig zijn. 8)

Bijdrager
    Tristan

Op Mac word dmv van VirtualPC een CISC-processor (x86) ge-emuleerd. Een RISC (PPC) emuleren op CISC is veel lastiger en waarschijnlijker veel trager. Op dit moment heeft Mac ook een probleem, want de G5 processor mist de mogelijkheid om te schakelen tussen little-endain (PC geheugen layout) en big-endain (geheugen layout veel gebruikt op RISC architectuur). Daarom op dit moment ook geen G5 support in VPC.
    Maar om terug te komen op je vraag, naar mijn weten is er geen emulator om de bovengenoemde redenen. Dus je zult een toch echt een Mac moeten kopen om OS X te draaien. Beter ook voor Apple, zo houden ze hun hardware verkopen hoog (Apple is en blijft natuurlijk een hardware bedrijf).

Greets
    Tristan

Bijdrager
    iBert

Er zijn ooit klonen geweest waarop Mac OS draaide, dus geen officieele hardware van Apple (zoals de DayStar Genesis) maar daarop draaide ook alleen OS 9 of lager, en ook geen Windows.

Verwacht zoiets nog niet voor de eerste 5 jaar.

Bijdrager
    Tjerker

Er zijn wel emulatoren (en ROMS) te vinden op het net die een mac tot de powerpc klasse emuleren. Daar kun je dan tot OS 9 op draaien. Ik heb het wel eens gezien, niet echt soepel en je kan er eigenlijk niks mee. Maar wel erg leuk om te zien.

Bijdrager
    Paul a la Mac

OS X bestaat uit een aantal technologieën: Carbon, Cocoa, Java, Quartz, OpenGL, Quicktime. Allemaal draaien ze bovenop Darwin.

Darwin is Apple’s implementatie van BSD UNIX en is open source. Dat betekent dat iedere developer in staat is Darwin (en dus indirect OS X) naar eigen wensen en behoeften aan te passen.

Darwin draait ook op x86 processoren. Meer info over de gebruikte OS X technologieën kun je vinden op het Mac OS X gedeelte van de apple.com site. Een overzicht van de ontstaansgeschiedenis van Darwin kun je vinden op
    http://developer.apple.com/darwin/history.html

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    japser909
    ”Bageera”

Weet er iemand of het mogelijk is OSX op een PC te draaien? Het omgekeerde van virtual pc eigenlijk … Daar OSX onder Linux draait en dit laatste instaleerbaar is op een pc dachten we dat het mogelijk is om OSX op een pc te draaien. Of hebben we het hier helemaal bij het foute eind?

kijk lievert,

Debian en linux kernel 2.6 kent idd een schil om het op OSX te laten lijken, maar wat je zoekt is het volgende:

Basilisk met OS 8.1 werkt ECHt als een MAC en start in 5 sec op in OS. 8.1 verder is een een ingrijpende ingreep op XP… je kan dan idd safari en al de andere meuk draaien. ( LASTIG ) omdat je alleen dan dat kan draaien en veel ander spul van 3rd party het heet: http://techconnect.ws/modules.php?name=News&file=article&sid=1306 en ach… ik zou zeggen: basilisk is leuk xpirimenteren omdat het ECHT mac appz draait.. :apple:

succes !!! een echte MAC kan ook :lol:

Bijdrager
    LoveBug356

Héhé, Mac OSX zou niet kunnen draaien in Linux :D

Mac OSX 10.2.4 op Red Hat

Bijdrager
    japser909
    ”LoveBug356″

Héhé, Mac OSX zou niet kunnen draaien in Linux :D

Mac OSX 10.2.4 op Red Hat

lees dan toch ! kijk lievert,

Debian en linux kernel 2.6 kent idd een schil om het op OSX te laten lijken, ( LIJKEN !!! )

:evil:

:apple:

Bijdrager
    japser909

FOUTJE !!!

http://www.aqua-soft.org/ is wat leuker :P

Bijdrager
    LoveBug356
    ”japser909″

lees dan toch ! kijk lievert,

Debian en linux kernel 2.6 kent idd een schil om het op OSX te laten lijken, ( LIJKEN !!! )

:evil:

:apple:

Exuzeer maar het gaat niet over een schil of hoe je het ook wilt noemen maar efektief MAC OSX draaien op linux.

Want iTunes werkt volgens mij niet gewoon op linux

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    LoveBug356

Eerst opstarten

Finder opstarten

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    LoveBug356

Op een mac met linux met gratis progje Mac on Linux

Mac-on-Linux makes it possible to run Mac OS (including OS X) under Linux/ppc. MOL is not an emulator but runs runs the OS directly without any CPU emulation. Moreover, NO ROM IMAGE is required.

Het is dus NIET mogelijk met dit progje Mac OS te draaien op iets anders dan Linux (PPC versie). Op een Linux (x86 versie of andere ) zal het dus NIET werken.
    De redenen waarom het niet werkt zijn hierboven al vernoemd.

Voor sommige :cry:
    en voor de andere :D
    ( Ik ben eigenlijk ook blij dat het niet werkt op een x86)

– Can run Mac OS X 10.1 and 10.2 (including 10.2.4)
    – Can run Mac OS 7.5.2 to 9.2.2
    – No ROM needed
    – Linux can be booted inside MOL
    – Full screen video (fbdev, xdga)
    – MMU accelereaded X video
    – Audio
    – Ethernet
    – Runs natively – good speed!
    – Very compatible
    – Idle sleep (8.6 or later)
    – Instant save and restore (temporary unavailable)
    – AltiVecâ„¢ support
    – Multi-session support

Ik vind dit een prachtig progje, Hiermee kan je op een eenvoudige manier het beste van de twee besturingssystemen gebruiken.

Bijdrager
    boelie
    ”LoveBug356″

Op een mac met linux met gratis progje Mac on Linux(…)Ik vind dit een prachtig progje, Hiermee kan je op een eenvoudige manier het beste van de twee besturingssystemen gebruiken.

Misschien ligt het geheel aan mij, maar waarom zou je Linux op Mac willen emuleren om vervolgens het Mac OS op je (geëmuleerde) Linux te draaien? Het is een leuk experiment, maar wat voegt het toe?

Bijdrager
    ollebolle

ik ben al 3 jaar op zoek om iet hoger dan 8.1 te draaien op een wintel machien. DAT BESTAAT NIET, en van mac on linux dat bestaat ook al een tijdje maar die meuleert de hardware niet.

er zijn geruchten van microde solutions, dat zij een emulator zouden uitbrengen maar dat duurt al zo’n 1.5/2 jaar dat gerucht dat ze bijna klaar zijn

dus reken er maar niet op voor zo nog ene 8 jaar ten minste, pas als alles op 64 bit loopt plus nog een jaar of 5 erbij en pas dan zal dat mogelijk zijn

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    boelie
    ”johnny_cash”

hey boelie waar haal jij dat met itunes ook al weer vandaan.. ben de naam vergeten..

Now Playing heet dat programma en dit is hier heb je een link naar het programma.;)

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    LoveBug356
    ”boelie”

Misschien ligt het geheel aan mij, maar waarom zou je Linux op Mac willen emuleren om vervolgens het Mac OS op je (geëmuleerde) Linux te draaien? Het is een leuk experiment, maar wat voegt het toe?

Linux wordt niet geemuleert maar gewoon gebruikt als OS.
    Zo is de overstap van x86 naar PPC (switcher) minder groot omdat je in dezelfde omgeving kan verderwerken. en de huidige programma’s die je kent verder gebruiken.
    Enzo kan je Mac OSX beetje bij beetje leren.

Klinkt mss raar maar ik verander niet graag van omgeving als programmeur en toch vind ik de Apple producten heel mooi. dus…

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    boelie
    ”johnny_cash”

(…)moet ik wat anders invoeren:?

Kun je hier niet beter een nieuw topic over beginnen? Ik zal, hoever dat mogelijk is, al jouw vragen beantwoorden:D

Bijdrager
    boelie
    ”LoveBug356″

Linux wordt niet geemuleert maar gewoon gebruikt als OS.
    Zo is de overstap van x86 naar PPC (switcher) minder groot omdat je in dezelfde omgeving kan verderwerken. en de huidige programma’s die je kent verder gebruiken.
    Enzo kan je Mac OSX beetje bij beetje leren.

Klinkt mss raar maar ik verander niet graag van omgeving als programmeur en toch vind ik de Apple producten heel mooi. dus…

Valt wel mee, dit klinkt al een stuk aannemelijker:D

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.