10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    toixos

OSX op een 9500/132

Hallo, kan ik op een 9500/132 OSX draaien? Ik wil hem alleen gebruiken om QT movies op af te spelen.

Bijdrager
    DarthMathicus

wa gebruikt ge dan nu voor te posten?
    want eerlijk gezegd lijkt me dat nogal onrealistisch.. OS X op da ding (alle ja ‘ding’) draaien…
    dan kunt ge beter u quicktimes afspelen op u huidge toestel

Bijdrager
    awi

misschien eerst maar eens flink de processor upgraden en dan blijft het nog twijfelachtig omdat je niet verder dan G3 kunt upgraden denk ik

Bijdrager
    Turbanus

Er is zelfs een G4 voor…. mischien erg goedkoop via ebay te kopen in de vs, maar dan…. de grafische tekortkomingen e.d. Je kunt er wel 1024 MB geheugen in kwijt….

Bijdrager
    macpro

Sterker nog, de 9500 heeft 12 sloten dus daar kan 1,5 GB aan RAM in.
    Gooi er een G4 processor bij en en Accard IDE kaart met een grote IDE schijf en je hebt een hele leuke machine.
    Ik heb op die manier een 7500 flink opgewaardeerd.
    Via de zoek functie kun je nog wel wat daarover vinden.

Met de standaard 132 MHz 604e processor kun je het echter vergeten.
    Daar krijg je geen bruikbarfe OS X versie mee geïnstalleerd.

Conclusie: wil je deze stap uitvoeren, dan moet je een paar honder Euro investeren in deze machine. En dat is ‘ie niet meer waard, want daarvoor heb je ook een Mac mini.
    Tenzij je veel van het spul nog hebt liggen, of het goedkoop kunt krijgen.

Bijdrager
    TRML

Je kan in OS 9 ook QT movie’s afspelen hoor, is niets mis mee. En OS 9 loopt wel op die 9500 en je hoeft dan geen geld uit te geven.

Bijdrager
    Turbanus

Maar wel heel klein, want er is max. maar 4 mb V-RAM in de machine te stoppen.

Bijdrager
    TonE

Ik heb een 9500 met een G3 500 kaart gehad, mbv xpostfacto ben ik tot OSX 10.3.3 gekomen en ’t was geen snelheidswonder ondanks 1 gig ram. Na het installeren van een 10.3.6 combo updater wilde hij niet meer opstarten, ik heb het daarna ook niet meer geprobeerd.

@Turbanus: er kan gewoon iedere pci compatibele videokaart in hoor. in de mijne zat een 32 MB Radeon en ik kon in OS9 er gewoon full screen dvd’s op spelen zonder haperingen.

Bijdrager
    Robert de Groot

Kun je voor al dat upgrade-geld niet beter een mac mini kopen? 8)

Bijdrager
    maceddy
    ”reddrummaster”

Kun je voor al dat upgrade-geld niet beter een mac mini kopen? 8)

Dat zegt macpro toch ook???:?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.