14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

OSX ondersteuning voor webcams

weet iemand waar te vinden is welke webcams draaien onder osx?
    als je bv bij logitech kijkt wordt over osx nagenoeg niets gezegd.
    Welke cam wordt als goed ervaren door gebruikers, iemand ervaring?

Bijdrager
    Xebeche

Hoi Mike,

Ik heb zelf na flink wat gezoek in recenties een Logitech Quickcam 4000 gekocht. Die schijnt onder OSX met speciale drivers te werken, maar ik heb ‘m nu op een windows bak. Ik zag op een forum bij CNET dat Logitech geen driver ondersteuning heeft voor OSX. Ze worden in het userforum dan ook helemaal in de grond geboord.:wink:
    Er worden wel drivers voor een lager OS op CD-ROM bijgeleverd.

Ik heb 2 bedrijven gevonden die een soort universele webcam driver hebben ontwikkeld voor OSX.
    IO Experts -> http://www.ioxperts.com/usbwebcam.html
    en
    Macam ->http://webcam-osx.sourceforge.net/cameras/

Ik hoop dat je aan deze links wat meer hebt.

Bijdrager
    Jlle

Ik gebruik ‘macam’
    Werkt als een tierelier en is free!

Bijdrager
    HSL

evocam..

zie het resultaat op:

www.hs-l.nl/webcam/

HS-L

Bijdrager
    Walkingfingers

uit bovenstaande reacties blijkt voor mij wel dat er geen echte duidelijkheid wordt geboden door fabrikanten van webcams mbt osx.
    bij de aanschaf van een beetje goede cam (ca. ?100,-) moet je dus duidelijkheid hebben of die werkt met osx. heb nu een logitech quickcam VC (black) en werkt dus niet onder osx. dat wordt een nieuwe kopen dus.
    dank voor de reacties mensen!:D

Bijdrager
    Zout

Op beide sites is duidelijk te lezen welke camera’s er dus werken.

Bijdrager
    Walkingfingers

klopt helemaal zout. maar kijk en vraag maar eens in de winkels. de vermelding osx is zeldzaam en als je er naar vraagt wordt er in 9 vd 10 gevallen ontwijkend of ontkennend of ‘weet niet’ geantwoord. en ik wil zekerheid en betrouwbaarheid, daarom heb ik macs, toch?

Bijdrager
    rrrody

nu mensen wie geeft nu het goede antwoord?
    welke webcam is nu te gebruiken onder os x jaguar.
    het enige en echte antwoord =???

Bijdrager
    Walkingfingers

juist RRRody dat bedoel ik. Wie o wie geeft het verlossende antwoord?

Bijdrager
    Julian
    ”rrrody”

nu mensen wie geeft nu het goede antwoord?
    welke webcam is nu te gebruiken onder os x jaguar.
    het enige en echte antwoord =???

= Kijk op die twee sites… Als een camera daar supported is moet ie onder OS X werken. Dat OS X niet op de doos staat komt omdat de producent zelf geen driver heeft gemaakt. Als je de camera hebt, gewoon de driver van 1 van die 2 sites downloaden en installeren en het zou moeten werken.
    Ik heb bijvoorbeeld zelf een logitec QuickCam Pro (dark focus ring). Niet supported door logitec (ik had em gekocht in de hoop dat de driver later zou uitkomen:( ) maar wel door de IOXperts driver. Dus werken:)

Bijdrager
    GrandMaster

Met de Philips ToUcam Pro en de driver van respectievelijk IOExperts of de Freeware Macam werken perfect in OS X Jaguar met dit verschil ioexperts is niet gratis maar draait wel stukken soepeler en de Macam is freeware maar werkt trager. Ikzelf heb de ioexperts driver en ben er dik tevreden mee.

Bijdrager
    Urbin Design
    ”GrandMaster”

Met de Philips ToUcam Pro en de driver van respectievelijk IOExperts of de Freeware Macam werken perfect in OS X Jaguar met dit verschil ioexperts is niet gratis maar draait wel stukken soepeler en de Macam is freeware maar werkt trager. Ikzelf heb de ioexperts driver en ben er dik tevreden mee.

Grandmaster?
    Ben jij bereid deze te dupliceren?
    Ik werk nu met Maccam, maar zou liever de IOX gebruiken.
    For free.
    :innocent:

Bijdrager
    araminta

De iSee-I en iSee-II van Ariston Technologies werkt met OS X.

En dat voor €20….

Bijdrager
    Urbin Design

Hier een download adres

Voor een boel camera’s zelf werk ik met versie 7 van maccam omdat hij met 8 niet werkt. Misschien is dit bij jou wel weer anders.

Zelf Philips 740 ToUcam in bezit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.