9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijs67

OSX Mountain Lion

Hallo,

Ik heb een MacBook Pro uit eind 2008, ik overweeg om er Mountain Lion op te installeren, is dit een goed idee, heeft er iemand misschien al ervaring mee?

Mvg, Thijs

Inactief
    Anoniem

Mijn vader heeft een MacBook Pro uit 2008, maar dat is de 17″, ik weet niet of jij die ook hebt.
    Mijn vader is gewoon tevreden over de prestaties.
    ik raad wel aan minimaal 4 gb ram te hebben, als je de 15″ MBP van eind 2008 hebt, heb je al een unibody en daar past ook 8Gb ram in.

misschien zijn wat meer specs wel welkom?

Bijdrager
    matthijs3214

Hallo, bedankt voor uw antwoord, het is de 15′ met 2gb. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Zou geen probleem mogen geven. 10.9 gaat er zelfs nog op draaien.
    Meer RAM is altijd een goed idee natuurlijk.

Bijdrager
    matthijs3214

Ja meer RAM wil ik erop zetten, ik was al beetje aan het zoeken naar 4GB extra alleen kan niet echt iets vinden, hebben jullie misschien een linkje naar een 4GB geheugen voor de MacBook Pro uit 2008?

Bijdrager
    FloorvN

ik heb nog wel tips voor mensen met een macbook pro non unibody !
    houd je temps. van je systeem goed in de gaten met bijv. het gratis programma iStat Pro !
    en draai SMC Fan control, en zet je fan speed wat hoger om betere temperaturen te krijgen !

De Nvidia 8600M series die erop zit, mag niet te warm worden anders krijg je artifacts en gaat je logic board kapot..
    Apple is sinds eind 2012 gestopt met het uitgebreidere serivice programma voor het gratis vervangen van de logic boards in deze series !

Ik draai op mijn early 2008 A1260 2.4Ghz ook ML. en draait opzich prima !
    Ik heb er 4GB geheugen inzitten..

Draai met SMC Fan Controll mijn fan speed rond de 3800RPm en 4000RPM.
    Zo zijn mijn temps. goed in orde tussen de 40 en 50 graden, en weet ik dat hij niet kapot zal gaan:)

Ik heb trouwens wel ook mijn coelpasta moeten vervangen, deze was helemaal opgedroogd..

Het zijn mijn tips die ik heb om je macbook pro een langer leven te geven !!

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Yost

Mountain Lion is een 64-bits besturingssysteem, terwijl jouw MBP nog met een 32-bits besturingssysteem is uitgebracht. Deze technische termen zijn niet zo interessant, maar het gevolg is wel dat je gemiddeld 2x zo veel intern geheugen nodig hebt om de boel lekker te laten draaien. Ik zou zeker naar 4 GB gaan (2x 2GB), maar fijner is 8GB (2x 4GB). Het zal in prijs nauwelijks uitmaken, vermoed ik.

PS. Je kunt op Everymac.com jouw MBP zoeken, en kijken hoeveel intern geheugen hij aankan. Het zou best eens kunnen dat hij maar 4 GB kan adresseren…

Inactief
    Anoniem

8GB max en dat kan ik je aanraden!
    hier een link naar 8GB RAM

hier ook een video over hoe je het moet aanpakken klik hier

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.