15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    heliasje

OS X ML en terugzetten Time Machine

hulp gevraagd. heb osx mountain lion naar mijn externe harde schijf als back-up en heb het volledige automatische programma gevolgd en is opnieuw opgestart in de aankoop stand en ben dus alles kwijt. iemand idee hoe ik mijn laatste back-up kan terugzetten via time machine ???? Ben radeloos en boos op mijn eigen.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Titel duidelijker gemaakt.[/mod]

Bijdrager
    Nielsvr

Schone installatie draaien vanuit de Recovery (Alt ingedrukt houden bij het opstarten) en zodra er gevraagd wordt of je items terug wil zetten doe je dat vanaf je TimeMachine.

Bijdrager
    Chorro

Misschien snap ik de vraag niet goed, maar achteraf een TimeMachine terugzetten kan ook via Migratieassistent. Die vind je in je programma’s-map onder Hulpprogramma’s.

Bijdrager
    heliasje

hartelijk dank Nielsvr, is gelukt dat is een pak van mijn hart. Apple heeft ook aan alles gedacht, bij windows was het waarschijnlijk al om zeep.

Bijdrager
    Kdingo

QFT

Bijdrager
    SunKeeper

:lol: Indien je nu de volgende keer de titel duidelijker maakt, krijg je nog sneller hulp.

Bijdrager
    heliasje

Oke bedankt allemaal

Bijdrager
    computer space

Zorg dat je volgende keer een backup hebt. Alles op Time machine zetten en een clean install doen is natuurlijk een grove fout. Dan is je spul nog maar op 1 schijf aanwezig en is er dus geen backup meer.
    Backup zegt het al, een achtervang! Nooit meer je enige optie voortaan!!! Schijf bijkopen, NU METEEN.

Bijdrager
    heliasje

heb een externe schijf die op gedeeld is in 2/3 externe en 1/3 backup timemachine

Bijdrager
    computer space

Dat is dus 1 te weinig wanneer je zoals nu je interne schijf wist. Dan is een externe schijf GEEN BACKUP meer. Ga er vanuit dat er op een willeurig moment een ontploffing/overstroming/windhoos/babypoepexplosie/rattenplaag/asbestontruiming etc. plaats vind op de plek waar je computer/je backup is. En zorg dan dat je veilig zit….

Bijdrager
    heliasje

oke hou het in gedachte en bedankt voor de raad. dus is het raadzaam een kleine externe schijf van bv 320gb bij te kopen en dan te gebruiken als back-up en/of timemachine

Bijdrager
    SunKeeper

Ik raad je toch een grotere aan, want die zijn tegenwoordig relatief een stuk goedkoper dan de kleinere.
    In 3,5”-formaat ten minste wel.:smile:

Bijdrager
    heliasje

heb nu een externe van 1TB van western digital my book waar ik zeer tevreden over ben en zal er dan een bijkopen van 500gb en deze dan gebruiken als timemachine

Bijdrager
    SunKeeper

:thumbsup:

Bijdrager
    RudyS

Chorro: begrijp ik het goed dat wanneer je je mac al geconfigureerd hebt je dus via Migratieassistent een volledige back up kan terugzetten. Ik werk nu op een nieuwe macbook pro met mountain lion en heb een backup van een snow leopard mac.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.