4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

OSX met externe monitor

Ik heb hier een MacBook Pro staan, hangend aan een extern scherm.

Ik vind dit een heerlijke setup want je hebt thuis de vrijheid van 2 schermen en veel werkruimte. En ik kan het makkelijk meenemen.

Ik gebruik OSX sinds Leopard en van 10.5 tot en met 10.8 is het zo dat als je verschillende desktops gebruikt(Mission Control) kan je daar ook tussen switchen. Als je switcht dan gaan beiden bureaubladen mee naar het volgend bureaublad.

(MacBook)

(Externe monitor)
    (dus als het rechterscherm van 1 naar 2 gaat doet het linkerscherm dat ook).

Dat vind ik superhandig want dan hou ik alles mooi gescheiden.

Nog een voordeel is dat ik schermen van het ene scherm naar het andere scherm kan uitrekken. Alleen heeft het bij mij geen zin want ik heb een retinascherm op de MacBook en een Full HD scherm als externe monitor. Dus het wordt sowieso vaag op het een of andere scherm.

Wat ik echter hatelijk vind is dat als ik fullscreen ga dat een scherm volledig op zwart gaat.

In 10.9 hebben ze dat aangepast. Nu kan ik eindelijk 1 scherm in fullscreen zetten en het andere scherm gewoon doorgaan waar ik mee bezig was. Alleen zijn de schermen dan weer afzonderlijk van elkaar te verschuiven. Is er geen mogelijkheid om tegenwoordig(10.9 en 10.10) de voordelen hebben van beiden werelden? Dus dat sommige apps full screen gaan zonder dat het andere scherm op zwart gaat en dat ik 2 schermen tegelijk kan sliden naar de volgende desktop?

Bijdrager
    SunKeeper

Er is qua beheer van weergave wel wat aangepast, zag ik in de keynote.
    Alleen hoe het nou in praktijk werkt…ze laten daar ook alleen een hoofdscherm zien.

Mogelijk dat een ontwikkelaar dit kan testen en kan posten hier. Voor zover dat nu al stabiel werkt met twee schermen in Beta 1.

Zo niet, heb een maandje geduld. (het zou in juli zijn) Zodra ik bij de publieke beta kan wil ik het best voor je testen.

Bijdrager
    Ree

De vraag van @Afroman is of het kan met 10.9 of 10.10, het antwoord is; nee, dat kan niet. Je moet kiezen;
    Of full-screen apps beeldscherm onafhankelijk en dus ook per beeldscherm een eigen set bureaubladen
    Of full-screen app op 1 van de twee schermen en bureaubladen gekoppeld.

Het is of het een of het ander, niet beide. (en ja, in 10.9 en 10.0 kun je de oude manier van werken instellen, maar weet even niet zo gauw meer hoe.)

Bijdrager
    Afroman

Nee dan houdt het op. Jammer. Dan blijf ik op de nieuwe manier werken. Fullscreen op 1 scherm en het andere scherm uitschakelen is echt verspilling van de ruimte.

Hier is het.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.