17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

OSX Lion op oude witte macbook (mid 2008)

Hallo iedereen,

Ik ben erg tevreden met snow leopard op mn macbook! Alleen met functies als imessage voor mac en nog een aantal zou ik toch wel graag lion willen. Puur voor die functies andere dingen vind ik jammer aan lion en aan mountain lion, Apple slaat toch wel de verkeerde weg in vind ik. Maar goed dat is een andere discussie.

Zou mijn macbook Lion zonder problemen draaien?

Modelnaam: MacBook
    Modelaanduiding: MacBook4,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,4 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 3 MB
    Geheugen: 2 GB
    Bussnelheid: 800 MHz

nog wat specs.

Bijdrager
    CedricH

Het kan zeker, ik heb Lion draaien op een MacBook van een jaar ouder met evenveel geheugen. Het loopt goed maar ik raad wel aan om de maximale hoeveelheid geheugen te installeren. In jou MacBook kan 4GB geheugen denk ik dus als je dat erin stop (kost enkele tientjes) komt dat zeker in orde!

Bijdrager
    LighScan

Volledig eens met CedricH (ook hier een MacBook van een jaar eerder, met 4Gb ram). En dat gaat prima, maar die 4GB blijft toch niet onbenut en is dus in zekere wel aan te raden. Al zou 2GB ook wel voldoende zijn, als je niet zo veeleisend bent.

Bijdrager
    App69

MacBook mid 2007

Werkt prima.

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik ook nog een macBook , zelfs van 2007 , met 2 GB . Er staan 2 partities op , eentje met snowleopard en de andere met Lion. En die draaien allebei perfect.Dus geen probleem.

Bijdrager
    r.heijma

Zo’n witte MacBook doet het prima met Lion. Heb er een van midden 2008.
    Zit gewoon 2 GB in. Heb er echter wel laatst een groter harddisk ingezet.

Bijdrager
    gtabak

Werkt op zich prima, heb er zelf wel 4 Gb ingezet.

Bijdrager
    Afroman

Grappig dat de 4Gb nu wel herkend wordt. Vroeger (Leopard/Snow leopard) werd er 3,33 Gb aangegeven.

Bijdrager
    cids

Ik draai Mountain Lion op een 2007 MacBook Pro (wel met 4GB) en dat draait prima!

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik draai Lion op mijn MacBook white medio 2010:P werkt prima, wil later in de zomer wel waarschijnlijk upgraden naar Mountain Lion:)

Bijdrager
    speedonl

Ik heb Lion op mijn MacBook 2008 (4 GB)gehad en er weer afgeknikkerd, Lion is een probleemgeval met: Slaapstand (Zeer langzaam in – en uit de slaapstand) Netwerkverbindingen (SMB en CIFS), multi display en met de werking in het algemeen, een beetje Windows Vista achtig.. Ik kan het echt niet aanraden. Snow Leopard is voor deze MacBooks wat mij betreft veruit favorieten.

Zit zelfs te denken om Leopard ook weer op mijn iMac te zetten. Doe er je voordeel mee!!

Bijdrager
    FloorvN

Lion herkend al het geheugen omdat deze enkel op 64 bits draait..

Bij 32 bits houd de geheugen grens op bij 3,5 GB..

Bijdrager
    eonic

echt waar?

ik heb een macbook late 2008 ( unibody) met snowleopard, maar bij mij geeft ie toch echt aan 4GB

Bijdrager
    Afroman

Die is ook 64 bit

Bijdrager
    App69

Maar hij gebruikt er maar 3

Bijdrager
    LighScan

SL kan prima >4GB aan, maar misschien je Mac niet @App69? :sarcastic:

Moderator
    unSOUND
    FloorvN op 04 maart 2012

Lion herkend al het geheugen omdat deze enkel op 64 bits draait..

Bij 32 bits houd de geheugen grens op bij 3,5 GB..Eerdere versies van OS X kunnen prima met meer dan 3,3 GB overweg, maar sommige moederborden kunnen niet meer herkennen, en in 32 bits kun je maar 3,3 GB per programma raadplegen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.