3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Reinier J

OSX Lion op een MacMini 1,5 core solo @ 1,66 Core 2 Duo installeren

Hi all,

Ik heb een Mac Mini waarin ik een processor upgrade in uit gevoerd heb, er zat een 1,5 core solo in en de Mini draait nu al een paar jaar probleemloos met een 1,66 GHz Core2Duo. Ik heb er OSX SL op draaien maar nu wil ik deze upgraden naar Lion maar dit lijkt niet te kunnen. Als ik de Mini vanuit de App Store wil upgraden dan krijg ik de foutmelding dat Lion niet geïnstalleerd kan worden en als ik de Mini wil opstarten met een recovery USB stick dan krijg ik ipv het apple logo een rondje met een streep er door.

Qua minimale specs zou het moeten kunnen; 1,66 C2D, 2 GB Ram, 250 GB HDD, maar nu zal Lion blijkbaar ergens “zien” dat het blijkbaar toch niet kan….

Iemand een idee hoe ik Lion er wel op krijg?

Alvast dank voor het meedenken.

Reinier

Bijdrager
    1984

Misschien kan de App Store het niet vinden, en ziet hij het als de originele 1.66 GHz Intel “Core Duo” i.p.v. “Core 2 Duo”

Bijdrager
    XaRaI_001

Misschien moet er ergens een .plist bestandje worden aangepast.
    Ergens in de LION installer wordt het Mac model uitgevraagd, dat moet nu even niet.

“Apparently the only thing preventing Lion from working on Macs with unsupported Core Duo and Core Solo hardware is a single file that is easily removed, located here in a Lion installation:

/System/Library/CoreServices/PlatformSupport.plist

The file is hidden, but you can show hidden files with a defaults write command or just the Terminal with “ls -a” command.

All you have to do is install Mac OS X Lion on a Core 2 Duo machine and move the installation to a Core Duo or Core Solo machine, then delete the PlatformSupport.plist file. This at least works with the first Developer Preview, although some MacRumors forum members note problems booting with Dev Preview 2.”
    :grin:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.