4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wandelstok

Osx Lion Macbook pro 15inch 2011

Het was algemeen bekend dat de duur van de accu werd verminderd als je zou upgrade naar osx Lion.
    Zijn deze problemen inmiddels gefixt bij de macbook pro’s van dit jaar met de 2 videokaarten?

Wil graag naar lion maar niet ten kosten van mijn accuduur

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik zelf heb een MBP 13,3 en merk geen verschil..

Bijdrager
    Wandelstok

Gaat voornamelijk om de 15 en 17inch laptops

Bijdrager
    AppleStef

@Wandelstok

Idd, omdat die 2 videokaarten hebben. Ik heb ergens gehoord en die zei dat na de 10.7.2 nu minder zonder reden de zwaardere videokaart gebruikt dus dan ook betere batterij.

– De AMD-kaart (2011 MBP) wordt minder snel ingeschakeld voor toepassingen die hem niet nodig hebben zoals Google Chrome, nu kan dat allemaal keurig met de Intel HD Graphics 3000, die wel wat zuiniger in energie is.

Maar het was helemaal geen slechte batterijtijd ervoor, hij gaf het slecht aan hoelang hij nog op batterij verder kan. Maar de echte tijd dat die op batterij kon was groter als hetgeen wat hij aangaf. Maar nu geeft hij het beter aan.

– De batterijtijd wordt weer correct(er) aangegeven op mijn MBP. Eerst begon die standaard rond 4:30, maar liep zo langzaam terug dat het alsnog 8 a 9 uur duurde voordat mijn batterij pas leeg was. Nu begint die keurig rond de 8-9-10 uur en een minuut op de teller is ook ongeveer gemiddeld een minuut op de echte klok.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.