21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    joerske

OSX Lion en Mail

Als ik mijn iMac wil upgraden naar OSX Lion, moet ik dan in Mail alle bestaande mailaccounts weer opnieuw installeren? Of blijven alle instellingen (en bewaarde mails) netjes bewaard in de aangemaakte mappen?

Bijdrager
    Jhollenberg

Alles blijft netjes bewaard. Het wordt alleen omgezet naar de nieuwe standaard.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Niet schrikken als je Mail opstart na installatie van Lion, je postbussen zijn niet verdwenen —je ziet ze alleen niet tot je linksboven in het venster op “Toon” geklikt hebt:

Bijdrager
    Brambo1978

Wat ik mis is de optie om foto’s of documenten meteen te bewaren

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat bedoel je met “meteen te bewaren”? Rechtsklikken op een foto geeft een menu met verschillende bewaaropties, je kunt ze slepen naar de harde schijf, en rechts bovenin mailtjes met bijlagen zie ik een knop “Bewaar” waaruit een menu klapt met onder meer een optie om alles in één keer te bewaren. Had de vorige Mail meer mogelijkheden?:)

Bijdrager
    jvanlangen

Ik heb vanmiddag Lion geïnstalleerd en heb nu een slecht werkend Mail programma. De knop ‘Toon’ zie ik niet en ik moet het programma steeds geforceerd stoppen. Opnieuw opstarten geeft geen soelaas. Ik zie ook geen berichtenvenster enz. Wat kan hier aan de hand zijn?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou beginnen met het bestand ~/Bibliotheek/Preferences/com.apple.mail.plist te verwijderen. (Sinds Lion is de map Bibliotheek niet meer zichtbaar in de Finder; je kunt er komen door op ??G te drukken en dan als map waar je naartoe wilt gaan, ~/Library in te typen.)

Bijdrager
    jvanlangen

Eerst alvast mijn dank dat je met me mee wil denken, Jakko!

Ik heb het bestand gevonden en verwijderd (naar de prullenbak) en toen opnieuw opgestart. Dit alles had geen effect op mijn probleem. Is er meer dat ik kan doen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Plaats eens een schermafbeelding van hoe Mail er bij jou uitziet — misschien dat dat aanwijzingen geeft over hoe verder te gaan?

Bijdrager
    jvanlangen

Dit is mijn schermafbeelding:

/uploads/community/029c606d2f37749565a0103b3bd8d3b6485f14ab_0.png

Bijdrager
    jvanlangen

Dit werkt geloof ik niet, met die afbeelding zo.

Bijdrager
    jvanlangen

nu wel denk ik

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wacht even … Mail heeft helemaal geen vensters? Dat had je ook wel uit kunnen leggen zonder schermafbeelding:) Ik dacht dat je wel een venster in beeld kreeg maar dat er daar dingen niet in klopten.

Helaas heb ik zo snel ook geen idee wat hier aan te doen valt. Het enige dat ik kan bedenken is om Mail opnieuw op je computer te zetten — heb je toevallig nog een andere Mac met Lion? Dan kun je het daarvan kopiëren.

Bijdrager
    jvanlangen

Ok!

Ik heb geen andere mac met Lion. Is het verstandig om Lion opnieuw te installeren. Dus bij het opstarten op cntr R te drukken en de hele zaak opnieuw te doen?

Thanks !

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat zóu het probleem op moeten lossen, want als het goed is wordt Mail dan vervangen door een werkend exemplaar. Het is alleen wel een beetje omslachtig om het zo te doen voor één programma, maar als je geen ander exemplaar van Mail hebt zal het wel moeten denk ik.

Misschien een open deur, maar: lost dit het niet op, dan ligt de oorzaak hoogstwaarschijnlijk ergens anders — m.a.w. ik denk niet dat het zin heeft je systeem meer dan eens opnieuw te installeren als de eerste poging het niet verhelpt.

Bijdrager
    TomL

Ook ik heb deze middag upgedate naar LION.
    In mail zijn al mijn postbussen die onder “OP MIJN MAC” stonden verdwenen!!?[/b]
    ‘Bouw opnieuw op’ brengt geen soulaas! Ook kan ik de bewuste mbox’en niet meer terugvinden ergens op de Mac HD.
    Kan iemand mij helpen?!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Lion of Mountain Lion? Dat maakt nogal verschil, en het schijnt een bekend probleem (met eenvoudige oplossing) te zijn dat ze in Mountain Lion verdwijnen. Als het inderdaad om Mountain Lion gaat dan zou ik als ik jou was even rondneuzen op dit forum.

Bijdrager
    TomL

Hallo Jako,
    Het betreft inderdaad een upgrade naar Mountain Lion.
    Ben alvast blij te lezen dat de oplossing eenvoudig is.
    Ik speur het forum nog wat verder af.
    Bedankt alvast

Bijdrager
    TomL

@ Jako en anderen
    Ik had de ‘eenvoudige’ oplossingen wel al gevonden maar deze brengen geen soelaas.
    Ik heb de groep ‘OP MIJN MAC’ wel gevonden en ook de ‘TOON’ knop.
    Nog steeds krijg ik mijn oude boomstructuur niet terug.
    Het gekke is wel dat ik 1 map had die verbonden was aan een regel, nl de e-mails rechtstreeks geadresseerd aan m’n vriendin werden automatisch naar haar map gezet, nl de map ‘AN’. Slechts deze is WEL te zien onder de groep ‘OP MIJN MAC’.

Wie kan mij helpen ??!!

Bijdrager
    Stirf

Misschien een stomme vraag: Als je de postbussen uitklapt, dan zie je ze ook niet?

Bijdrager
    TomL

Neen, als ik de verschillende postbussen openklap in de groep “POSTBUSSEN” zie ik er mijn verschillende e-mail-accounts respectievelijk hun inbox, concepten, verstuurde mails, en de verwijderde.
    Het zijn de zelf aangemaakte postbussen onder de groep “OP MIJN MAC” die nergens meer te bespeuren zijn!

Help help, het wordt dringend!!
    Kan het helpen met Time Machine de mappen handmatig terug te zetten?? Zal dit lukken?

Kan ik een undo van de upgrade doen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.