5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Short

OSX Lion clean install

Hallo,

ik heb een vraag over OSX. Hiervoor is enige uitleg nodig.
    Ik heb een MacBook uit 2007 en een iMac uit 2011. Bij aankoop van de iMac stond OSX Lion voorgeïnstalleerd. Omdat dit besturingssysteem op maximaal 5 systemen gezet kan/mag worden, heb ik middels een datastick het besturingssysteem toen ook op de macbook gezet.
    De MacBook gebruik ik o.a. voor muzieksoftware en omdat deze wat betreft geheugen wat kuren begon te vertonen, wilde ik een schone installatie doen.
    Via option-R bij opstart heb ik eerst de harde schijf gewist en vervolgens wilde ik OSX Lion opnieuw installeren. Dit wilde niet, omdat OSX Lion geïnstalleerd zou zijn middels een andere apple ID. Dit klopt, want OSX Lion stond tenslotte al voorgeïnstalleerd op de iMac.
    Probleem is alleen dat ik nu dus geen OSX Lion kan installeren, tenzij ik het weer opnieuw met een datastick zou doen. Hiervoor moet ik het installatiebestand opnieuw downloaden uit de app store. Dit is via de MacBook niet mogelijk omdat ik de harde schijf heb gewist en via de iMac niet mogelijk, omdat ik daar OSX Mavericks op heb en het installatiebestand niet meer zichtbaar is bij ‚aankopen’.

Mijn probleem is dus dat ik OSX Lion niet kan installeren en het er op lijkt dat ik het installatiebestand ook niet opnieuw kan downloaden.
    Achteraf gezien had ik dus beter eerst via de MacBook het installatiebestand kunnen downloaden en op een datastick kunnen zetten, maar toen was ik me nog niet bewust van het probleem waar ik tegen aan zou lopen.
    Mijn vraag is: hoe krijg ik OSX Lion weer op de MacBook?

Vriendelijke groet,

Gert Korte

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt niet eerst een backup gemaakt van je MacBook voordat je de schijf ging wissen?

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zie OS X Lion nog steeds staan tussen mijn aankopen, op een Mac met Mavericks.
    Heb je met het juiste Apple ID ingelogd, dwz die waar je ooit Lion mee gekocht hebt?

Bijdrager
    avs

Beste Short,

hoe heb je dit uiteindelijk opgelost??

Bijdrager
    IOS dude

misschien eerst met een cd snow leopard installeren en dan updaten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.