10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Baswillems1999

Osx lion beta

Ik heb vorig jaar de beta van mac osx lion gedownload en na een update komt er in de mac app store dat ik hem nog niet heb gedownload heb wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    SanderTreur

Als je ‘m niet in de Mac App Store hebt gekocht zal er alleen staan “ge├»nstalleerd”, maar niet dat je ’t gekocht hebt.

Bijdrager
    Baswillems1999

Geïnstalleerd staat er ook niet

Bijdrager
    Triumph

En dit soort vragen kan wel terwijl als iemand over een sata kabel van een MBP vraagt er gelijk een slotje op komt.

Bijdrager
    Hansi2124

In dat topic staat o.a.:

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig zo’n kabel reserve heeft liggen die ik kan overnemen

Dat is de reden dat het is gesloten. Zie huisregels.

De beta is iets anders dan een offici├źle aankoop van Lion.
    Als je Lion dus wilt updaten, zal je in de App Store een exemplaar van Lion moeten kopen.
    Ik neem aan dat je de beta niet via de offici├źle weg hebt gedownload (zie ook weer de huisregels), dus als je daar vragen over hebt, moet ik je teleurstellen: die worden dan verwijderd.

Bijdrager
    Triumph

Er moet eens naar de huisregels gekeken worden, maar dat is een andere discussie!

Bijdrager
    TheBigZ

Eens met Triumph. 1999 zal z’n geboortejaar wel zijn, dus enige onnozelheid kan je hem niet kwalijk nemen, maar jongens jongens….

Bijdrager
    Hansi2124

Inderdaad een andere discussie die bijvoorbeeld hier verder voortgezet kan worden:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/wat-is-nou-verboden-illegaal
    Een mailtje of PB sturen naar Koen, Jan David of Lucas kan natuurlijk ook altijd.

Nu weer on topic.:wink:

Bijdrager
    SunKeeper

Om ook maar ontopic te blijven::lol:

Als je een beta gaat draaien doe je dat als developer altijd altijd op een andere Mac, of eventueel een twee partitie/schijf aan/op een bestaande Mac.

Een beta-systeem is niet bedoeld om als hoofdsysteem te draaien. Gegevens die je er dus in invoert, moeten worden gebackupped als het niet verloren mag gaan, zo niet, mag het geen problemen opleveren, mocht het verloren gaan.

Nogmaals; op een testsysteem test je vanalles uit, en als dat fout gaat (bijv. incompatible software, of een andere modificatie) kan het hele systeem vernield zijn. Niet erg, dan installeer je het opnieuw. Dat is vaak de enige manier om erachter te komen wat wel en niet mogelijk is.

Als je het toch als hoofdsysteem hebt draaien: backup je gegevens, wis je schijf, en koop Lion in de Mac App Store. Dan heb je gewoon een legaal en goed werkend systeem, en hoef je je dus nergens zorgen over te maken.

Inactief
    Anoniem

Ik vraag me sterk af of de TS een developer is. :innocent:

Maar als antwoord op de vraag, hou de option/alt toets ingedrukt en klik dan op de install knop. Dan kun je de officiele versie van Lion installeren. Zie ook hier: http://osxdaily.com/2011/07/20/install-lion-final-release-over-lion-gm/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.