10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Prolon

(opgelost) OSX Leopard | standaard audio blokkeren – audio alleen….

Hallo allemaal,

Ik heb hier 30 iMacs staan die hebben allemaal een extern usb/audio hub (zie afbeelding) hebben dit voor het gemak voor de leerling.
    deze is aangesloten met 1 usb kabel en 2 audio kabels 1 voor microfoon en de andere voor de audio.

Nou is mijn vraag.

Is het mogelijk dat de standaard geluid wat uit een mac komt geblokkeerd kan worden met een programma een instelling of iets dergelijks.
    En dat de leerling alleen geluid kan krijgen als de leerling zijn/haar koptelefoon in plugt.

ik heb al gekeken naar systeemvoorkeuren er staat een optie geluid uit maar er zit geen slotje op dat het ook vast gezet kan worden.

dus alle hulp is welkom.

alvast bedankt:smile: :thumbsup:

Bijdrager
    youp.c

Via ouderlijk toezicht systeemvoorkeuren blokkeren?

Bijdrager
    Prolon

systeem voorkeuren is al geblokkeerd. en via ouderlijk toezicht kan je audio niet blokkeren:(

Bijdrager
    Dickie

Ik denk dat Youp.C bedoelde: Audio uitzetten in Systeemvoorkeuren en dan Systeemvoorkeuren blokkeren via Ouderlijk Toezicht.

Of het probleem daarmee is opgelost weet ik overigens niet…

Bijdrager
    Prolon

nee dit maakt niet uit. want als je de de F9 F10 of F11 weer indrukt dan staat het geluid weer aan. en dat wil ik niet. alleen als er een koptelefoon is aan gesloten.

Bijdrager
    csteelooper

Is het niet mogelijk om ervoor te zorgen dat die externe USB/Audio-hub je standaard geluidsapparaat wordt? Ik heb bijvoorbeeld een bluetooth stereo-headset die ik kan configureren als standaardapparaat zodat al het geluid daardoor komt zodra hij aan is. Volgens mij moet jij dat ook kunnen via Systeemvoorkeuren.
    Zie de onderstaande afbeelding als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel…:

Je selecteert dan Hoofdtelefoon als je standaardapparaat – de interne luidsprekers worden dan uitgeschakeld…

Daarna kun je dan via Ouderlijk Toezicht de systeemvoorkeuren verbergen voor de leerlingen…

Bijdrager
    Prolon

ja dit heb ik geprobeerd met mijn eigen macbook. en het werkt dat wel. maar als ik dan de kabel er uit haal dan doet de interne audio het weer :S wat niet moet

Bijdrager
    cmug

In mijn werkruimte staan ook 25 Mac’s voor leerlingen. Belangrijk is dat je vertrouwen hebt in de gebruikers fatsoenlijk met de hardware en software omgaan. En regels met ze bespreekt over het gebruik.
    Het lijkt aantrekkelijk alles op hardware en software gebied perfect dicht te timmeren, maar je krijgt dan gewoon een wapenwedloop waar al je tijd in gaat zitten. En je computers wordt steeds soberder.
    Onze afspraak is m.b.t. geluid op de iMac: zet het geluid zo hard dat jij (de gebruiker achter de iMac) het nèt kunt horen. Wil je het geluid harder dan gebruik je een koptelefoon. Dat werkt gewoon goed in de praktijk. En ja, soms roep ik door het lokaal ‘zachter !’
    Met ‘Apple Remote Desktop’ heb je ook heel veel mogelijkheden om met de gebruiker te communiceren, als zijn aandacht naar serieus computer gebruik wat wegzakt.

Bijdrager
    csteelooper

Sja… Dáár weet ik zo geen oplossing voor… Maar kun je die hubjes niet gewoon in de Macs laten zitten? Of bedoel je dat je de interne speakers hoort zodra je de audiokabels in de hub (dus de hoofdtelefoon en microfoon van de leerlingen) er uit trekt?

Bijdrager
    Prolon

nou ik heb de oplossing gevonden.

iemand op een andere forum had mij een applicatie gestuurd.

speaker mute
    van http://www.ryanharter.com

werkt perfect in ieder geval bedankt iedereen. topic mag dicht.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.