6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    allard

OSX kan niet worden geïnstalleerd [OPGELOST]

Ben in het kader van de thuisschool een oude Macbook Pro (13inch 2009) aan het fixen.  Nu wilde ik alle oude rommel er af. Heb dus een clean install gedaan. Maar die loopt vast. Ik was bezig met El Captin die zou nog moeten draaien volgens de beschrijvingen. Maar dan krijg ik de mededeling; ‘OS X kan niet worden geïnstaleleerd. Er komen geen pakketten in aanmerking voor installatie. … …probeer het opnieuw’ dat laatste heb ik nu een hele dag gedaan. Uiteindelijk ook met Yosemite. Beide vanaf een externe schijf maar ik blijf in de loop en kom er niet uit.

Wie kan me helpen, zie ik een opstart probleem over het hoofd?

Bijdrager
    MacFan55

Kijk eens naar de datum van het installatiebestand.

Zet de datum van de mac handmatig op een datum van ± 4-5 dagen later en probeer het opnieuw.

Bijdrager
    allard

Hi Dank voor de hulp, de datum was inderdaad het probleem maar die moest juist achter uit. Had iets te maken met de certificaten.

Dit artikel heeft me geholpen.

Certificate expiration breaks older OS X installers

Bijdrager
    Niki

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem met een iMac uit 2008. Maar ik heb geen idee waar ik de datum kan aanpassen? Ik kom enkel nog in het menu om opnieuw te installeren? Kan iemand me helpen?

Datum is inmiddels gelukt maar geen idee naar welke datum ik moet aanpassen want het werkt nog steeds niet.

Groet!

Bijdrager
    allard

Hi Niki,

Als je de stappen volgt uit het artikel dat ik deelde moet het lukken. Ik heb de datum die ze daar gebruiken gewoon aangehouden.

Succes.

Allard

Bijdrager
    Niki

Dank Allard!

De foutmelding “er zijn geen pakketten gevonden…” Is nu weg maar nu krijg ik de melding ‘er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie, voer dit programma opnieuw uit’

Enig idee wat dat kan betekenen? Ik ga er sowieso even online naar zoeken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.