21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    AST

OSX internet traag, Parallels internet volle snelheid…..

Thuis hebben we 20mbit internet, draadloos. Toch lijkt elke site tergend langzaam te zijn in het beginstadium van laden. Alsof de mac moeite heeft met verbinden. Als dat proces eenmaal doorlopen is, gaat de site razend snel.

Nou komt het bizarre, mijn vista installatie (parallels) browsed als een gek! Daar hoef ik helemaal nergens op te wachten, en verschijnt elke site instant… Het ligt dus niet aan de verbinding, want ze gebruiken allebei dezelfde verbinding (iMac airport).

Aangezien we alleen macs in het huis hebben staan is het toch werkelijk een probleem gaan worden..

Iemand suggesties?

Inactief
    Anoniem

Met een andere browser proberen, bijvoorbeeld Firefox.
    Als dat ook net zo traag gaat dan weet je weer wat meer.
    Als dat sneller is…. dan moet het aan Safari liggen.

Bijdrager
    AST

Firefox inderdaad ook geprobeerd, net zo traag.. Mijn macbook heeft het trouwens ook…

Bijdrager
    Werner K.

Welke provider heb je?

Ik heb ook dat probleem met Planet / Kpn.
    Schijnbaar iets met de internet engine??

Bijdrager
    AST

Ai, we hebben KPN Zakelijk internet… Zou het daar in kunnen zitten?

Bijdrager
    LEXY

Heb je de werkelijke verschillen al eens vergeleken voor MacOSX en Windows?

http://www.speedtest.net/

Bijdrager
    AST

jazeker, de download en upload snelheid is voor OSX hetzelfde als voor Vista. Als ik iets in OSX download, wordt er ook gewoon gebruik gemaakt van de volledige bandbreedte. Het gaat echter fout het bij het browsen.

OSX:
    http://www.nu.nl
    – ik druk op enter
    – wachten wachten wachten (verbinding maken met site)
    – site springt tevoorschijn.

Vista (parallels)
    http://www.nu.nl
    – ik druk op enter
    – site springt direct tevoorschijn.

Bijdrager
    LEXY

Klinkt als verkeerd ingestelde DNS servers.

Bijdrager
    AST

Hmm, maar dan zou Vista toch hetzelfde probleem moeten ondervinden? Zeker in parallels lijkt me…

Bijdrager
    LEXY

Vergelijk ze eens die DNS servers.

Bijdrager
    AST
    ”LEXY”

Vergelijk ze eens die DNS servers.

Ik zal er straks eens naar kijken.. Heb nu de iMac niet voorhanden, en voordat ik de DNS gegevens in Vista heb gevonden;)

Bijdrager
    Werner K.

Ik heb KPN er een keer voor gebeld, en daar vertelde ze mij dat verhaal over die “engine” Omdat OSX gebruik maakt van 1 zo’n engine heeft het dus geen zin om bv. Firefox te proberen, die gebruik dezelfde.

Ik heb er verder geen verstand van, maar het valt me op dat er meerdere mensen hier op het forum last van hebben die bij KPN zitten. Vandaar die vraag eerder.

Ik heb ook al allerlei DNS servers geprobeerd, maar dat helpt niet.
    De adresbalk in safari wordt tot ‘www’ blauw en dan stopt hij, daar blijft hij een tijdje hangen en soms kan safari de site helemaal niet laden.

Ook gebeurt het wel eens dat ik eerst wel op een site kan en dan na een paar keer lukt het niet meer.

Heb jij dezelfde problemen??

Bijdrager
    gipsman

Probeer in safari ‘ clear history’, ‘Empty cache’,’clear cookies’ en ‘reset safari’ eens.
    Ook herstarten (van safari’ of de mac) kan Hellen.

Bijdrager
    AST
    ”Werner

Ik heb KPN er een keer voor gebeld, en daar vertelde ze mij dat verhaal over die “engine” Omdat OSX gebruik maakt van 1 zo’n engine heeft het dus geen zin om bv. Firefox te proberen, die gebruik dezelfde.

Ik heb er verder geen verstand van, maar het valt me op dat er meerdere mensen hier op het forum last van hebben die bij KPN zitten. Vandaar die vraag eerder.

Ik heb ook al allerlei DNS servers geprobeerd, maar dat helpt niet.
    De adresbalk in safari wordt tot ‘www’ blauw en dan stopt hij, daar blijft hij een tijdje hangen en soms kan safari de site helemaal niet laden.

Ook gebeurt het wel eens dat ik eerst wel op een site kan en dan na een paar keer lukt het niet meer.

Heb jij dezelfde problemen??

Exact wat je zegt… Tot de www. blauw en dan even een pauze, voordat ie verder gaat… Raar verhaal met die engine… Zal morgen ook eens even bellen…

@ Johannes: Alle 4 geprobeerd, maakt geen verschil.

Bijdrager
    defores

Het zou niks uit mogen maken.
    Je zou eens Safari onder Windows kunnen testen als hun verhaal klopt zou safari daar ook traag moeten doen.

Misschien dat het probleem eerder bij KPN zelf ligt en dat betekent een hoop klagen voor ze het oplossen.
    Jij als klant moet vrij zijn om Safari of welke browser/OS te kunnen gebruiken en daar betaal je namelijk voor.

Bijdrager
    gandalf

Ik heb dit probleem met Safari, daarom gebruik ik Firefox. Die is wel altijd razendsnel.

Dat werkt dus niet voor jou? Wat je eventueel kunt doen is netwerkverbinding even releasen, zodat je ‘m weer schoont kunt connecten. Daarna zou het gewoon normaal moeten werken, zeker als een Vista installatie onder virtualisatie software het wel goed doet. Aan je hardware ligt het dan in ieder geval niet (gelukkig).

Bijdrager
    bassbug

Volgens mij heeft het niet zo zeer met de engine van een browser te maken maar meer hoe OS X omgaat met het ‘doorsturen’ van data van inkomend verkeer.

Heb het idee dat bij OS X de zaak via een ‘omweg’ gaat terwijl het bij Windhooz directer/korter gaat. Lijkt wel of OS X meer tijd nodig heeft.

Bijdrager
    Frans

Mijn broer had gisteren ongeveer hetzelfde, hoewel hij via ethernet werkt. Bleek aan de DNS-server te liggen. Daar moet je niets invullen.

Frans

Bijdrager
    Werner K.

Exact wat je zegt… Tot de www. blauw en dan even een pauze, voordat ie verder gaat… Raar verhaal met die engine… Zal morgen ook eens even bellen…

Heb je al iets gehoord van KPN?

Ben benieuwd, ik heb dat resetten ook al geprobeerd, maar helaas…

Bijdrager
    VanTurenhout

Ik heb een variant van dit probleem. In plaats van Windows via Parallels draai ik op een laptop Vista in mijn netwerk. Nu merk ik dat Vista de volle snelheid pakt.maar de Mac (iMac G4 Flatpanel) wacht eerst met laden van de pagina, en gaat dan pas echt laden. Ik heb de speedtest gedraaid op de mac, en daar zie ik dat de Mac ook echt de 20 Mbit heeft.

Er staan geen DNS servers oid ingesteld.

Kom maar op met de mogelijkheden!:wink:

Bijdrager
    Ruizeveld

Ik heb ook dit probleem sinds kort op mijn iMac (mijn MacBook en iPhone lopen echter nog wel steeds als een trein via mijn Time Capsule). Het duurt tot 15 seconden voordat een pagina geladen wordt (zowel in Safari als in Firefox) maar via Parallels is elke pagina er direct.

De speedtests duren erg lang voor ze starten (10-15 seconden) maar laten dan toch snel de normale 20Mbps zien die ik gewend ben.

Met als gevolg dat ik nu Windows Explorer opstart als ik wil browsen en je bent toch met me eens dat dat toch wel erg zuur is als je een Mac fan bent…

DNS servers zijn al jaren hetzelfde en bovendien gelijk aan in mijn MacBook, die nergens last van heeft….

Wie o wie?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.