17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin

osx installeren op een pc?

Weet iemand hoe je osx tiger op een pc (Dell inspiron 9300) te installeren..!

Bijdrager
    darh

Het is illegaal om Mac OSX op een andere computer dan een Apple te draaien. Daarom kan dit op dit forum ook niet uitgelegd worden o.i.d. Maar met google moet je denk ik een heel eind komen…

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ga er maar van uit dat dat niet kan of dat je een über 1337 haxxor moet zijn om het eventueel toch te redden.

Bijdrager
    darh
    ”Kyokushinkai”

Ga er maar van uit dat dat niet kan of dat je een über 1337 haxxor moet zijn om het eventueel toch te redden.

Het kan makkelijk hoor :wink:

Bijdrager
    Steff

Bijdrager
    MacBeer

Dat kan alleen met een illegale, gehackte versie van OSX die destijds verspreid is onder ontwikkelaars. OSX kan zonder die hack niet op een normale PC werken. Het is simpelweg niet toegestaan door Apple.

Omdat het hier gaat om een illegale handeling mogen we je op dit forum hierover ook geen tips geven. Lees even de regels en wenselijkheden door.

Bijdrager
    erwin

lol:P

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”erwin”

Weet iemand hoe je osx tiger op een pc (Dell inspiron 9300) te installeren..!

De vraag is toch beantwoord. Er zijn mensen die het weten.:wink:

Bijdrager
    ralphclaes1

ik zou het toch maar niet doen
    osx is gemaakt voor een apple. en niet voor een pc

Bijdrager
    Also Starring

Omdat Apple zowel de hardware als de software maakt, is het besturingssysteem en de bijbehorende hardware precies op elkaar afgestemd. Bijvoorbeeld zonder Apple Keyboard zal het niet erg praktisch zijn, dit bevat namelijk ook volumeknoppen en een ejectknop. Zoals RalphClaes1 al zei: OSX is niet gemaakt voor PC, en terecht. Spaar nog even en koop gewoon een apple:P

Bijdrager
    Len

Spaar nog even en koop gewoon een apple :P

Met alle recente blunders van Apple ben ik ook eerder geneigd mijn eigen Hackintosh desktop te bouwen dan een dure Apple aan te schaffen. Voor de kwaliteit hoef ik het echt niet te laten.

Maar ik hoef voorlopig helemaal geen intel machine te hebben, ik zou niet weten wat ik er mee moet. Dus wie weet, hebben ze over twee of drie jaar als ik dan toch zo’n ding aanschaf eens een degelijke Apple Intel voor de verandering…

Bijdrager
    erwin
    ”i,

Omdat Apple zowel de hardware als de software maakt, is het besturingssysteem en de bijbehorende hardware precies op elkaar afgestemd. Bijvoorbeeld zonder Apple Keyboard zal het niet erg praktisch zijn, dit bevat namelijk ook volumeknoppen en een ejectknop. Zoals RalphClaes1 al zei: OSX is niet gemaakt voor PC, en terecht. Spaar nog even en koop gewoon een apple:P

Nou nou… zeg… Correct me if i’m wrong, maar heb ik in mijn vraag stelling vermeld dat ik geen apple heb of er mee werk.

I love :apple: ,maar wilde de dell inspiron aan de tand voelen met tiger.

maar ik zal er nooit meer over beginnen en aan denken als ik hier op dit forum rond dool :sealed:

Bijdrager
    Yohan

OK, even zonder vooroordelen:
    Een nieuwe Mac IS gewoon een PC dus het loopt echt prima. Er is niks wat een Mac nog onderscheidt van een huis-tuin-en keuken-PC behalve het toetsenbord en een chip op het moederbord die bepaald wat wel en niet mag (en een hoog prijskaartje).
    MacOSX loopt echt super op een Dell alleen maakt Apple alleen drivers voor de hardware die zij leveren. Dat houdt in dat je OSX alleen kan laten draaien als je hardware aanschaft die wordt ondersteund door de drivers die momenteel bij OSX worden geleverd. Dat is trouwens vrij veel en ik heb OSX al op meerdere machines probleemloos laten draaien. Als je even rondkijkt zul je zien dat er mensen hard aan het werk zijn om ook minder gangbare hardware van drivers te voorzien. Het is en blijft illegaal maar alles kan. Voor velen zal dit een droom zijn die in duigen valt maar het is gewoon realiteit: een Mac is momenteel gewoon een (Intel) PC.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Yohan”

Voor velen zal dit een droom zijn die in duigen valt maar het is gewoon realiteit: een Mac is momenteel gewoon een (Intel) PC.

Nou, een droom die in duigen valt… Een Mac was vroeger in feite ook gewoon een pc, maar dan met een andere processor. Ik heb het idee dat het voornamelijk om het design van de Mac gaat in combinatie met Mac OS X en niet zo zeer om wat er nou in zit.

Bijdrager
    MacBeer

Apple gebruikt ook gewoon componenten die in PC’s zitten… big deal! Maar een Mac is en blijft een totaalpakket. Zou OSX door Apple los verkocht worden en vrijgegeven worden om op een PC te draaien dan verkoopt Apple veel minder hardware. En die hardware-tak is en blijft een belangrijke bron van inkomsten voor Apple.

Als je OSX op een Dell wil draaien dan moet je dat vooral doen. Ik geef er niks om. Maar wij doen hier op dit forum ‘moeilijk’ over omdat het geen legale bezigheid is. En als wij je hier uitgebreid gaan helpen om OSX op je Dell te kunnen draaien dan zal Apple Nederland daar niet echt blij mee zijn. En de beheerder van dit forum zal dan ook van de advocaten van Apple te horen krijgen dat Apple niet blij is met de hulp die we je geven om OSX illegaal op je Dell te prakken.

Snappie? :roll:

Bijdrager
    Len
    ”Kyokushinkai”

Ik heb het idee dat het voornamelijk om het design van de Mac gaat in combinatie met Mac OS X en niet zo zeer om wat er nou in zit.

Het leuke van Apple is, of was, dat moet ik de komende tijd nog uitmaken, dat hetzelfde bedrijf zowel de computers in elkaar zet als de software ontwikkelt.
    Dit heeft vrijwel altijd mooie machines opgeleverd waar ‘alles het gewoon doet’ zonder dat je er moeite voor moet doen of rekening moet houden met ‘additionele stuurprogramma’s’ van een andere fabrikant, om maar een voorbeeld te noemen.
    Vooral de kwaliteitsgarantie (wat je ook koopt, alles werkt naar behoren en is degelijk, prima afgestemd) geeft een Mac de meerwaarde die het nu heeft over een hackintosh (grappige term voor een niet-Apple Intel machine met een gehackte OSX installatie).

Als je wat moeite doet kun je trouwens een prima werkende ‘hackintosh’ bouwen voor onder de 300 euro, maar ik wacht liever op een tower model van Apple. Voorlopig draaien sowieso al mijn programma’s alleen op PPC of Rosetta dus haast heb ik niet.

Bijdrager
    erwin

Ik dacht er even niet bij na dat het illegaal was. Dus doe ik het maar niet :innocent:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.