7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Babbling Bryan

OSX installatie heeft errors

Halverwege de installatie met disc 1 komt er een error. Gerestart, nogmaals geprobeert. Zelfde verhaal.
    Ik denk dat de cd lezer gewoon iets heeft en die zal ik dus deze week vervangen om te kijken of het daar aan ligt.

Voor de installatie zelf wilt het installatie programma de disk eerst checken. Tijdens die check geeft ie ook een error. Na ‘ignore and continue’ krijg ik dus halverwege weer een error die de installatie definitief stop zet. Krassen op disk is absoluut in geen enkele mogelijkheid sprake van.

Is het de cd lezer of kan het ergens anders aan liggen?

Alvast Bedankt.

Bijdrager
    Esquare

Is het een originele installatie-schijf of eentje van een andere Mac?

Bijdrager
    Babbling Bryan

Ik d8 dat osx daar geen omkijken meer naar had.
    Volgens mij een algemene. Maar ik zal dat dan nog even natrekken.

Bijdrager
    Steff
    ”Esquare”

Is het een originele installatie-schijf of eentje van een andere Mac?

Maakt toch niets uit. Er zit gewoon een fout in je DVD/CD speler. Probeer het met een andere speler en je zult zien dat het werkt. Zoals je zelf al zei zitten er geen krassen op dus moet dat het niet zijn.

Bijdrager
    Esquare
    ”Kriska”

Maakt toch niets uit.

In sommige gevallen maakt het wel degelijk uit. Je kunt lang niet in alle gevallen de installatie-cd van de ene Mac op de andere draaien.

Moderator
    Night

Indien je zeker weet dat dit de originele disks zijn die bij je machine horen EN andere CD’s/DVD’s op je machine geen problemen geven, dan zou ik het probleem doorspelen naar Apple in Bunnik. Vraag hen of je – tegen een minime vergoeding zal dat wel worden – een nieuwe set disks kan krijgen. Misschien kost het je zelfs niets als je de originele disk kan opsturen…

Wie niet waagt…..

Bijdrager
    t.leffers

Dit lijkt me een gevalletje van een kapotte cd/dvd-drive inderdaad.
    Als de cd’s bij een andere Mac geleverd zijn, krijg je een andere melding. Bij mijn weten geeft zegt ie letterlijk dat de gebruikte set cd’s niet geschikt zijn om op die mac te installeren.
    Nieuwe drive proberen dus.
    succes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.