17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    pitoe

osx installatie cd beschadigd

Ik wil mijn mac onieuw instaleren, maar wanneer ik de cd 1 van 3 insteek, blijft hij hangen bij het appel logo. het is moeilijk uit te leggen, maar bij het logo die geladen wordt door de cd rom staat links een ‘krasje’ ernaast, als ik gewoon opstart, staat dat niet naast het apple logo. hoe kan ik alsnog toch verder geraken??
    De andere 2 cd’s leest hij wel gewoon.

Bijdrager
    iJoost

Even bij een dealer langs om ‘m te ruilen?

Bijdrager
    pitoe

kan dat dan??

Bijdrager
    Turbanus

Als jij daar een aankoopbewijs van hebt wel ja.

Bijdrager
    pitoe

tja, dat zal dan een ander probleem worden, heb die cds al een tijdje…
    heb ze niet beschadigd gehad, maar zijn in de loop van de tijd beginnen volstaan met krasjes.
    Kan ik die cd niet clonen ofzo?

Bijdrager
    iJoost

Als de CD niet te lezen is lijkt me dat niet mogelijk. Gewoon even de originele CD mee en vriendelijk vragen, dan komt het vast goed.

Bijdrager
    pitoe

het rare is, mijn ibook leest hem wel gewoon

Bijdrager
    iJoost

Tja, alles? Of alleen de index?;-)

Want als dat eerste het geval is kun je natuurlijk een kopie maken via je iBook.

Bijdrager
    Turbanus

En die kopie zou wel eens niet kunnen werken……:?

Bijdrager
    pitoe

mijn ibook leest alles.
    Welk programma moet ik gebruiken om die cd te kopieren?

Bijdrager
    de mossel

Toast

Bijdrager
    pitoe

heb ik niet:cry:

Bijdrager
    iPodder

Je kan ook een kopie maken via Disk Utility.app en dan branden met het OSX

Bijdrager
    sedikit

oplossing:
    -http://www.polijstservice.nl/disc%20repair/

en deze kwam ik ook ergens tegen. met een politoerschijf, sommigen doen dat op hun boormachine, wanneer ze de auto glimmend willen hebben(die bestaan!)
    Tips:
    Leg de CD/DVD tijdens het polijsten op een zachte doek, de bedrukte kant is tenslotte belangrijker dan de leeskant, onder de bedrukte laag zit de spiegellaag.

Gebruik geen cif of ander grof schuurgeweld, Cif schuurt, zilverpoets polijst!

Gebruik je een politoerschijfje, laat deze dan niet te snel ronddraaien, een test op een oude CD toont aan dat je dan letterlijk het plastic laat smelten, ik liet de schijf ronddraaien met ong. 200 toeren per minuut.

Druk niet te hard tijdens het polijsten, of je dat nu doet met een doekje of met een politoerschijfje, laat het polijstmiddel zijn werk doen.

Tandpasta werkt perfect voor kleine krasjes, zilverpoets gebruiken voor het grovere werk. Spoel alles zeer goed af en droog de DVD met een zachte doek.

En verder zijn er allerlei reparatie-sets in de handel :
    http://www.hifisupply.nl/web/N_frame.html?http://www.hifisupply.nl/web/N_art_542.html

Bijdrager
    Napsju

Die cd’s zijn mogelijk niet bij de Mac geleverd waar je die op probeert te installeren, waarschijnlijk zelfs ouder dan de Mac zelf. Klopt dit?

Heb dit ook eens gehad met 10.3.0 server (retail) die het absoluut niet deed op mijn Mac mini G4, omdat deze te nieuw was. Cd’s met ik meen 10.3.7 server deden het wel prima.

Bijdrager
    pitoe
    ”Napsju”

Die cd’s zijn mogelijk niet bij de Mac geleverd waar je die op probeert te installeren, waarschijnlijk zelfs ouder dan de Mac zelf. Klopt dit?

Inderdaad, klopt

Bijdrager
    Napsju

Dan is dat dus het probleem.

Kwestie van een ander, recenter setje cd’s dus….;) Poetsers / andere oplossingen hebben in jouw situatie helemaal geen zin.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.