7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mouse

OsX in een Windows Server 2003 omgeving

Een jaar geleden plaatste ik een vraag met betrekking tot het bovenstaande onderwerp. Ik kon namelijk niet bij mijn map op de server komen. Voorheen met Windows NT was dat geen probleem. Ik draaide toen nog Jaguar.
    Na de migratie van het netwerk naar Windows Server 2003 ging dat dus niet meer. Antwoorden van forumleden leidden niet tot de oplossing.

Inmiddels is het gelukt; op de server moet de digitale ondertekening bij het SMB-protocol uitgezet worden.
    Standaard staat die aan maar kennelijk snapt Windows niets van de ondertekening van OsX.

Zodra de ondertekening uitgezet was kon ik weer bij mijn netwerkmap vanaf mijn PowerBook.

Wou ik toch even delen met degenen die destijds aangaven met hetzelfde probleem te zitten.
    :wink:

Bijdrager
    aaike

Misschien een domme vraag, maar hoe ga je te werk om ondertekening uit te zetten? En heeft het uitzetten ook sterke nadelen (andere netwerkverbindingen die niet meer werken)?

Bijdrager
    rburgt
    ”Mouse”

Inmiddels is het gelukt; op de server moet de digitale ondertekening bij het SMB-protocol uitgezet worden.
    Standaard staat die aan maar kennelijk snapt Windows niets van de ondertekening van OsX.

Voor de duidelijkheid, dit ligt niet aan OsX maar aan de communicatie tussen samba en w2k3 server. Dit probleem heb ik ook met mijn samba server gehad. Microsft heeff het SMB protocol iets aangepast in w2k3 waardoor het niet meet out of the box werk. Inmiddels zijn er over het internet verschiedenne oplossingen te vinden hiertegen…

Bijdrager
    Mouse

Mijn collega heeft de server bediend, maar als je bij de Windows HELP-functie op SMB zoekt moet je kijken naar een onderwerp waar digital ondertekening in de titel staat.

Wanneer je die aanklikt en de aanwijzingen doorloopt weet je waar je moet zijn en wat je moet doen.

Moderator
    Night

ik vraag me alleen af waaróm je met SMB werkt. Windows Server 2003 heeft toch ook Appletalk?

Bijdrager
    PoBoG4

Ik werk met onze windows 2003 server op school met het afp protcol in plaats van smb, omdat na de migratie bij ons smb ook niet meer werd geaccepteerd.
    Afp werkt ook perfect. (type gewoon bij connect to server afp:// in plaats van smb:// en windows 2003 vindt het prima … bovendien schijnt het veiliger te zijn heb ik me laten vertellen …)

Bijdrager
    jps

als ik een powerbook aan een 2003 server wil hangen, dus gewoon de netwerk kabel er in, en dan met remote desktop op mijn account wil, moet ik dan iets speciaals doen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.