8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

OSX herinstalleren?

Hoi

Ik ben dus van plan een tweedehands macje te kopen (mac mini), maar natuurlijk wil ik met een schone lei beginnen. Dus hoe wis ik al de gegevens van de vorige gebruiker en installeer ik osx net zoals het was toen ie hem kocht ?

Cheerz

Bijdrager
    Mefait

Je hebt een installcd/dvd deze stop je in de mac mini en dan opstarten met de cd. Je komt dan in een menu terecht waar je als het goed is ook de schijf volledig kan wissen en mac osx kan installeren. Anders moet je in het menu schijfhulpprogramma openen om de schijf te wissen.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Jep, en zo kan je ook je hele bestuurings systeem opnieuw installeren zonder dat alle gebruiker gegevens verloren gaan:)

Bijdrager
    AppleFlap

Bovendien denk ik niet dat de gene waarvan jij hem koopt er nog dingen op laat staan.. maar ja, dat weet ik natuurlijk ook niet hè.

In ieder geval succes en plezier met je aankoop toegewenst :)!

Bijdrager
    Petje

Ik zou gaan voor een schone instal. Je voorkomt dan een hoop problemen.
    Als je uit nieuwsgierigheid wil kijken wat de vorige eigenaar er op had staan dan kan je dat `NU* doen.
    Daarna gewoon opstarten met de CD/DVD erin en de instrukties volgen…..

Bijdrager
    Freek.

Echt lekker schoon installeren:
    – cd/dvd erin en met ‘c’ ingedrukt opstarten van cd/dvd
    – installatie starten totdat je de mogelijkheid hebt om via je menubalk ‘Schijfhulpprogramma’ te starten
    – Formateer hiermee je HD
    – Daarna installeren.

Bijdrager
    vogel

En echt helemaal schoon wordt het, als je bij het formatteren aanklikt, dat ie eerst je schijf 35 keer met rotzooi overschrijft en daarna de boel omzetten naar nullen.
    Maar dat kost wel ff wat tijd…

Bijdrager
    t220800

Op mijn G4 10.2.8 installeer ik 10.3.9 en wat krijg ik ?
    Mijn FINDER icoon kan ik niet meer aantikken , wordt dus niet meer actief , enkel de toevallig in DOC staande programma’s kan ik nog gebruiken .Kan iemand mij helpen ? danke

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.