16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MauZ

OSX geen update en safari werk niet [opgelost: slechte app?]

safari en update zien geen internet verbending terwijl ik op bovenwonderlijkemanier met firefox toch aan het internetten ben.

dus het is allemaal een beetje raar.
    safari vervingen hielp niet, kijken of update 10.5.6 draaien helpt.

Bijdrager
    Rickje
    ”MauZ”

safari vervingen hielp niet, kijken of update 10.5.6 draaien helpt.

En hoe denk jij die update te verkrijgen? Even downloaden via de updater? :D

Btw, misschien even herstartje?
    Of is er iets veranderd qua instellingen of rare programma’s geinstalleerd?

Bijdrager
    Lavoro

Soms is beetje geduld of idd herstartje voldoende.

Moderator
    unSOUND
    ”Rickje”

En hoe denk jij die update te verkrijgen? Even downloaden via de updater?

Met FireFox downloaden vanaf de Apple support pagina ?

Bijdrager
    Lavoro
    ”Rickje”

De 1000 posts grens gepasseerd. Nu strevend naar de 100.000 posts!

Iets te voorbarig met je onderschriftje??!!

Bijdrager
    MauZ
    ”Lavoro”

Soms is beetje geduld of idd herstartje voldoende.

ik heb wel een paar keer een kernel panic tijdens de boot-up gehad, misschienda t dat er mee te maken heeft.
    [edit]
    nee wacht dit probleem deed zich voor nadat is een adblock app van de prefspane heb verwijderd.

de update installeren heeft tot niets geholpen.

iTunes doet het dus ook niet.
    dus het ligt aan apple eigen (inter)netwerk geval,protocol wat het ook is.
    zoals IE is integreerd bij windows is dat safari op osx.

maar dus,
    om nu osx dr opnieuw op te zetten heb ik ook weer neit echt zo’n zin in.

Bijdrager
    sypie

Je kunt natuurlijk ook de laatste combo update downloaden, met FireFox in dit geval. Daarna alles installeren, misschien is daarmee het safari probleem opgelost?

Moderator
    Night

Welke adblocker? Wellicht moet je hiervan de installer opnieuw downloaden en kijken of er een officiële uninstaller bij zit.

Bijdrager
    Oppie

IE in Windows en Safari in Mac OS X op één lijn stellen? Zou ik niet doen. 8)

Maar heeft het met proxy instellingen te maken? Want FF heeft daarvoor eigen instellingen, terwijl de rest gebruikt maakt van de instellingen in Systeemvoorkeuren.

En een paar keer een KP gedurende opstarten lijkt me ook een teken aan de wand.

[size=9:dcd942e409]En er zit spellingscontrole in Safrai en FF, wel zo prettig (voor ons)…[/size:dcd942e409]

Bijdrager
    MauZ
    ”Night”

Welke adblocker? Wellicht moet je hiervan de installer opnieuw downloaden en kijken of er een officiële uninstaller bij zit.

ik weet niet meer hoe dat programmatje heet, maar had een oranje safari icoon

gevonden glimmer blocker[/url]

Moderator
    Night

GlimmerBlocker is implemented as an http proxy, so the stability of Safari isn’t compromised because it doesn’t use any hacks. It is even compatible with all other browsers.

:?

Bijdrager
    MauZ

nou, de app staagt er weer op en safari en de rest doen het weer

ik geef deze app een negatieve download advies,
    nee wacht
    een niet-downloaden-alert
    het verkloot je systeem na verwijderen.

Moderator
    Poezenbeest

Ow… maar ik geef een negatief downloadadvies voor al die tweaks, tools en andere onzin, die gemaakt zijn voor de kenners en ook gewoon bij de kenners moeten blijven… Mijn systeem draait prima zonder al dat soort onzin en dus heb ik ook geen last van onderdelen die ineens verdwijnen uit mijn systeem als ik eens wat niet meer wil hebben…

Safari is trouwens gewoon te verwijderen uit OSX… Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar het kan wel… moet je wel eerst in Safari een andere browser als standaard selecteren geloof ik… Vind het eigenlijk wel erg vreemd dar FireFox om de systeeminstellingen heen wandelt…. Zou niet moeten, aangezien je alle programma’s gewoon via dezelfde route de computer uit wilt laten gaan… althans, dat lijkt me… Als dit namelijk mogelijk is, dan is er dus meer mogelijk…

Bijdrager
    MouseMighty

Mwoah niet als je op een werkplek zit waar het web verkeer via een server gaat zodat die “ongewenste” sites kan blokkeren. Dan is FF toch wel makkelijker in te stellen kwa proxy dan je hele systeeminstellingen.

Bijdrager
    MauZ

ik gebruik Firefox nu ook vaker sinds versie 3 uit is.
    maar af en toe gebruik ik safari wel eens
    maar safari heeft niet zo’n handige adblockplus zoals firefox dat heeft,

Bijdrager
    Oppie

Als je minder pr0n kijkt, heb je geen last van ad’s!:P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.