7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

OSX en tiff bestanden

Hallo,

Als ik bvb. van een website een foto sleep in een word bestand, dan maakt osx hier blijkbaar een tiff bestand van. Als ik dit word bestand doorstuur naar een collega met een windowscomputer kan hij die afbeelding niet zien. Er wordt dan aangegeven dan de nodige tiff decompressor (of iets in die aard) niet kan worden gevonden.
    Hetzelfde met pdf bestanden. Als ik een selectie maak van een stuk pdf en ik kopieer dit in een word bestand maakt osx hier een tiff bestand van.
    Mijn vraag is nu, kan ik dit instellen in osx dat hij ipv tiff er een jpeg bestand van maakt?

mvg Senne

Bijdrager
    iJoost

Ik ben bang dat dat gedrag aan Word ligt. Misschien zit er iets relevants in de voorkeuren van Word?

Bijdrager
    Yaris

Op Apple Discussions heb ik gelezen dat je de foto eerst naar je bureaublad moet slepen en dan van daar naar Word.

Bijdrager
    trabant

Als het niet direct wil, dan via een omweg met de Teksteditor of Voorvertoning. Bureaublad kan bij plaatjes ook.
    MS-Word is in beginsel een tekstverwerker, maar het wordt als omnivoor gebruikt. En ook een alleseter verslikt zich wel eens.;)
    Ik ben geneigd het als een tekortkoming van die windowsmachine te beschouwen dat die geen .tiff aankan. In Voorvertoning kun je een .tiff opslaan als .jpg en dat moet Word voor Windows wel slikken. Bijkomend voordeel is dat een .jpg veel kleiner is.

Ook: probeer eens via de teksteditor de tekst uit een .pdf als tekst naar het doeldocument te knippen&plakken.

Overigens kun je inderdaad de installatie van MS-Word aanpassen. Bij de standaardinstallatie wordt er uit de opties een selectie gekozen, die echter meer aandacht heeft voor clip-art (plaatjes) dan voor nuttige converteeropties.

Bijdrager
    mvdenberg

uhm…. als je plaatjes in WORD wil hebben kan dat met slepen. Maar als je die documenten uitwisselt met windows gebruikers, dan moet je ze op de mac niet in WORD slepen, maar ze in WORD op de volgende manier erin zetten:
    1. ga naar menu INSERT
    2. klik op PICTURE
    3. klik op FROM FILE

Op deze manier gaat het ALTIJD goed. Probeer maar eens.
    (want als je dit niet zo doet, krijg de windows gebruiker een melding te zien dat er iets met quicktime ontbreekt: ook al heeft deze persoon de standaard quicktime van de Apple site geïnstalleerd. Tiff bestanden werken prima op een windows machine: wordt al jaren ondersteund: daar zou het niet aan moeten liggen).

Bijdrager
    computer space

Wanneer je m eerst naar de desktop sleep, blijft de afbeelding in zijn originele vorm, meestal de JPEG. Dat zou inderdaad geen probleem moeten geven.

Bijdrager
    thueske

Bedankt voor de antwoorden. Spijtig dat het blijkbaar niet rechtstreeks gaat, vond dat wel heel makkelijk werken :).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.