7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Aad Metz

OSX en PDF

Standaard onder OSX kan binnen het Print-menu ook een PDF worden aangemaakt. In Acrobat is ook te zien dat de ‘creator’ niet de oude vertrouwde Distiller is.
    maar…
    Wat doet OSX precies? Kan ik deze PDF nog instellen?
    Welke problemen kan ik tegen komen?

Ervaring? Meld het me

Moderator
    Adriaan Mol

Wat wil je precies instellen? Een PDF is een PDF en werkt op elk systeem.

Adriaan

Bijdrager
    Aad Metz

Oeps Adriaan,
    Er zijn wel degelijk velen PDF’en.
    Naast alle instellingen die je kan maken met de Distiller, heb je dus ook nog diverse creators, zoals ‘Adobe Library’, de ‘Distiller’ en nu dus ook ‘Mac OSX’.

Was het maar zo eenvoudig :)

Bijdrager
    Arjan

Ik denk dat je behalve pdf-jes bij een print screen ook wel eens een jpg-tje wil aanmaken?????

Surf naar:

http://www.eFritz.net/software.html

succes

Bijdrager
    araminta

DisplayPDF zit ‘diep in het OS’ verwerkt, en wel in Quartz/Aqua, meen ik. De instelbaarheid daarvan is volgens mij nul. Je zult denk ik gewoon bij je Adobe tools moeten blijven om maximale controle over je output te houden.

Aan welke instellingen denk je precies, trouwens? Reader-compatibiliteit enzo?

Bijdrager
    Jan-Willem

Met distiller (die er helaas nog steeds niet voor X is :( ) kon je bijvoorbeeld instellen of de pdf file geoptimaliseerd word voor het scherm of voor te printen/drukken.
    trouwen weet iemand van jullie hoe ik is osx een postscriptfile kan converteren naar een pdf file???

Bijdrager
    Castor

Je kunt proberen het PS bestand te rasteren in Illustrator (of als bitmap naar Photoshop), maar dat is nogal beperkt. En er is nog Pstill van de Stone groep, die het zegt te kunnen. Anders moet je volgens mij echt naar de Distiller in 9.

De PDFs van OS X zijn ruwweg te beschrijven als ‘Office-workflow’ PDF. Dwz, voor sommige bestanden zal het goed genoeg zijn (puur typografisch lijdt er amper onder lijkt me). Maar ga er geen sterke staaltjes drukwerk mee voorbereiden, de instelbaarheid is nul inderdaad. Voor proeven, mail, inkjetprint etc is het natuurlijk een prachtig geintegreerd onderdeel voor een OS, dus mij hoor je niet klagen. Te meer daar Adobe in het begin nogal gereserveerd stond tegenover Apple toen zij begonnen met het doorontwikkelen van Display PostScript, dat overgenomen was uit NextStep.
    Is toch mooie functionaliteit uit komen rollen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.