7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    FastMac

OSX en applicaties lopen vast door LaCie Rugged

Voor mijn dagelijkse werk neem ik altijd mijn Rugged LaCie mee. Ik werk vanaf de schijf. Al mijn bestanden staan daar op.
    Heb ik een project als bijv een website dan open ik die vanaf de harde schijf, bewerk hem vanaf de schijf en sla hem op op de schijf.

Diverse programma’s hebben dus ook een standaard koppeling met de schijf. Voornamelijk MAMP en Dreamweaver. Sinds vandaag is het een drama om mee te werken. Dreamweaver loopt vast, Photoshop loopt vast, InDesign, schijf kan niet meer ontkoppelt worden. Een enorme vertraging. En dat terwijl het al een half jaar goed gaat.

Ik heb de schijf even geleegd, gecontroleerd en opnieuw alle bestanden er op gezet maar zonder resultaat. Dreamweaver loopt net weer vast en zodra ik de FW kabel er uit heb getrokken (jaja ik weet dat dat slecht is, maar he, het programma moet toch uit en anders is het een herstart met de power knop 10 seconden ingedrukt) doet alles weer normaal.

Dit is dus geen werkbare situatie meer. Maar ik kan ook niet een laptop mee sleuren. En constant de files bijhouden (van de schijf slepen op bureaublad, er mee werken vanaf bureaublad en weer terug op de schijf) is in mij ogen geen oplossing voor iemand die constant op een andere plek zit. Ik moet een centrale plek hebben voor de files waarmee ik werk.

Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Schijf is prima volgens OSX Schijfhulp. Kan ik hem gewoon niet gebruiken voor dit soort doeleinden? Het ging wel een half jaar goed. Is het FW800 die gek doet? Nog niet getest…

Graag uw reacties! Ook over andere oplossingen graag. Er zijn vast freelancers die ook met een HD slepen van project naar project nietwaar?
    Deel me je kennis!

Bijdrager
    michelvdb

LaCie heeft de voorbije jaren een reputatie opgebouwd met brakke controlers en slappe voedingen.

Bijdrager
    FastMac

Had al een idee dat het aan de controler zou kunnen liggen. Ga hem wel wegbrengen. Het is net een half jaar oud…

Bijdrager
    FastMac

Dat is trouwens de 2e LaCie die me in de steek laat. Ik had van LaCie een hoge pet van op maar dat kwam meer door het mooie uiterlijk denk ik. Toch maar een WD dan…

Bijdrager
    ernst.
    FastMac op 01 december 2010

Dat is trouwens de 2e LaCie die me in de steek laat. Ik had van LaCie een hoge pet van op maar dat kwam meer door het mooie uiterlijk denk ik. Toch maar een WD dan…

Wat is dat toch met al die klachten over LaCie? Ik gebruik LaCie al meer dan 15 jaar en nog nooit te maken gehad met schijven die ermee ophielden of voor problemen zorgden.:evil:
    En WD…is dat echt zoveel beter of meer een uitvlucht ,weg van LaCie?:confused:

Bijdrager
    michelvdb

LaCie maakt zelf geen schijven ze kopen WD of Seagate en gieten er een designkastje rond met een in de controler ingebouwde suicidetimer.

:razz:

Bijdrager
    MrBelloNLD

mijn persoonlijke voorkeur blijft uitgaan naar iomega, betere snellere + service welke je ook nog eens minder nodig hebt in vergelijk met menig ander. en over het geheel genomen stabieler dan de LaC of WD / freecom

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.