11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    CorMac

OSX El Capitan sluimerstand

Als ik mijn Mac in de sluiterstand zet komt deze er niet meer uit. Muis of toetsenbord gebruiken zorgt er niet voor dat de Mac terug geactiveerd word.
    Kan hem enkel met de aan-uit knop uitzetten en weer terug aanzetten.
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb dit ook zo nu en dan.. Je ziet dan alleen een strandbal op een zwarte achtergrond draaien maar de computer zit zo vast als een huis.

Ik heb wel eens geprobeerd om de tijd in de gaten te houden en wanneer dit gebeurt. Zodra de computer dan weer herstart is probeer ik dan via de Console.app in OS X te achterhalen wat deze crash nu veroorzaakte maar die app is gewoon niet voor mensen. Er staan zoveel gegevens in waar jen iets van begrijpt, ik heb mij er maar bij neergelegd en kan niet wachten op het volgende OS. Van mij mag het morgen komen, waarschijnlijk ga ik zelfs de beta versie draaien van het nieuwe OS want die zal denk ik nog beter zijn dan de ervaringen die ik heb met El Capitan.

Bijdrager
    CorMac

Ik heb er net ook even op gelet en als ik hem zelf in sluimerstand zet dan komt hij er wel weer uit met de muis of toetsenbord. Sinds El Capitan er op staat enkele dagen geleden heb ik het meestal aan de hand als ik een paar uur later of de volgende dag terug de Mac ga gebruiken.

Moderator
    Night

Ik blijf erbij: alleen de ‘even’ versies van OSX zijn stabiel: 10.6, 10.8, 10.10… dus even wachten op MacOS12

Maar nu even on-topic: gebruik je een draadloos of bedraad toetsenbord/muis?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    CorMac

Beiden draadloos

Moderator
    Night

Daar was ik al bang voor…..

Dit ook gecontroleerd?
    https://support.apple.com/kb/PH21537?locale=en_US

Bijdrager
    cmug

doe eens een PRAM ‘reset’

Bijdrager
    Ome Kor

Heb ik last van sinds ik een nieuw (Logitech K760) toetsenbord heb. De iMac reageert niet op het toetsenbord en muis (ook Logitech). De iMac komt bij mij uit de sluimerstand door de aan/uitknop heel licht in te drukken.

Bijdrager
    justhan

Hier hetzelfde probleem (weliswaar bedraad toetsenbord). Soms heb ik er langere tijd (2 of meer weken) geen last van en dan – zonder een voor mij aanwijsbare reden – 4 keer in een week. Ook de PRAM (of eigenlijk NVRAM zoals dat tegenwoordig heet) heeft geen definitieve oplossing gegeven.

Bijdrager
    Rokit8

Hoewel ik hoop voor degenen die het raakt dat het zo snel mogelijk opgelost wordt, is het voor mij de zoveelste bevestiging dat je beter geen draadloze muis en toetsenbord kan hebben.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Rokit8.

Bijdrager
    CorMac
    Night op 08 mei 2016

Daar was ik al bang voor…..

Dit ook gecontroleerd?
    https://support.apple.com/kb/PH21537?locale=en_US%5B/quote%5D

Sinds mijn OP geen last meer gehad, maar wat jij zegt stond al aangevinkt dus daar ligt/lag het niet aan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  CorMac.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.